Creatie van kanonnenwerk op Solidworks

Hallo dames en heren,

Ik ben op zoek naar een oplossing om een "CANNAGE" deel op SolidWorks te kunnen maken.

De kennis die ik in mijn bezit heb, stelt me niet in staat om er een te modelleren
iets bevredigends.

Om het even welke ideeën?

Vriendelijke groeten

Hallo @valentin.fer

Het is niet erg ingewikkeld om te doen door herhaling, maar je geeft je kennis aan.
Kun je een afbeelding plaatsen van het gewenste rietwerk en de vorm van de streng die wordt gebruikt voor stokslagen.
Wij kunnen u zeker helpen

Vriendelijke groeten

Hallo @Zozo_mp !

Ik probeer dit soort rotanriet na te bootsen.

Op het eerste gezicht zal het bestand erg zwaar zijn, ook al is het niet voor een grote afmeting.:sweat_smile:

OIP

Hallo
Wat is ook jouw doel? 3D-printen bijvoorbeeld? Anders is alleen een textuur voldoende.
Maar ik heb het gevoel dat we veel plezier gaan hebben, hier vinden we het leuk :grinning:

3 likes

Ik wil graag twee meubeldeurkozijnen reproduceren met vlechtwerk.
Zelfs als ik een kleine beginner ben, heb ik er mijn hoofd van gemaakt om het in 3D te doen, maar niet zo eenvoudig in feite Haha

Dit zijn mazen van 2x2 mm
Bijvoorbeeld:

Bedankt voor het kiezen van de gemakkelijkst te reproduceren :rofl:

2 likes

Ik ben hier om een idee te geven...

@valentin.IJzer

De beweging van elke streng van de stok moet worden gereproduceerd.
Hier is een voorbeeld gemaakt door een takje te grijpen (de kans is groot, kijk maar naar het principe)

Cdlt

2 likes

Fluit, ik wist het zeker, ik moest niet beginnen met de circulaire :rofl: :rofl:

Inderdaad, vlak, het zal veel eenvoudiger zijn (afgezien van de diagonalen)

1 like

Ga voor een sweep + herhalingsoplossing met offset voor de 2e streng.

3 likes

Dank u allen voor uw antwoorden,

Ik begreep het principe voor de vorm van het gaas.

Het meest ingewikkelde zal zijn om de juiste bocht en maat te vinden om botsingen zoveel mogelijk te voorkomen.

Je ontsnapt niet aan botsingen, maar verminder het effect van botsingen wel, dus wees voorzichtig als je de mazen met elkaar wilt samenvoegen of niet.
Daarna, zoals ik al zei, hangt het allemaal af van waar je het voor modelleert. (visueel, 3D-printen...)

2 likes

Ja, ik denk dat ik voor botsingen geen keuze heb.

Speciaal voor 3D en eventueel een visueel, maar vooral voor het aanleren van nieuwe technieken.