Ik maak een python-programma waarmee ik een dxf-vliegtuig kan nemen en informatie kan uitvoeren, inclusief x-coördinaten, y-coördinaten en de straal van gaten in een chassis. Ik zou nu graag mijn solidworks-assemblage willen kunnen aanpassen met deze informatie. Het probleem is dat het aantal gaten afhangt van elke vrachtwagen en ook van de afstand ertussen, dus geen eenvoudige lineaire herhaling . Heb je een idee om cirkels in een schets te maken met hun x-, y- en straalcoördinaten?
In het ergste geval kan ik altijd honderd cirkels maken, overal aanhalingstekens plaatsen en ze beheren met een txt-bestand, maar als je een elegantere techniek hebt, ben ik er helemaal voor!
Het zou inderdaad geschikt kunnen zijn omdat er een manier is om de coördinaten te controleren. Helaas blijkt dat de diameters van mijn gaten ook veranderen en a priori kun je de diameter niet controleren met deze techniek. (of ik heb het niet gevonden)
Edit: Of ik zou meerdere functies moeten maken met boordiameters die ik waarschijnlijk zal tegenkomen en meerdere besturingsfuncties per paneel moeten maken. Ik zou dat doen als we niet iets beters kunnen vinden:)
Ik heb de vraag in meer detail bestudeerd en het blijkt dat de herhalingsfunctie per array goed werkt.
Ik gebruikte verschillende herhaalfuncties per tafel voor verschillende gaten, elk aangestuurd door een tekstbestand met de coördinaten die uit de dxf waren gehaald.