Kunt u mij eraan herinneren hoe ik twee verschillende (niet-gerelateerde) onderdelen uit hetzelfde onderdeel in een assemblage kan invoegen?
Op dit moment, door het "voeg een onderdeel twee keer in een assemblage op hetzelfde onderdeel" te doen, krijg ik twee instantiaties van mij. Dus als ik van mijn kant wijzigingen aanbreng, hebben deze wijzigingen invloed op de 2 instantiaties in mijn assemblage.
Je hoeft alleen maar rechtstreeks vanuit het onderdeel in de assemblage te kopiëren en te plakken, maar een speciale plak te maken... / de links van de afhankelijkheden te verbreken
Deze methode werkt heel goed, ik maak alleen een verduidelijking:
Wanneer u "opgeslagen als" doet, maakt u een nieuw CATIA-bestand aan met hetzelfde bestand (ID N° intern) waarmee u het plan dat naar de oude versie verwijst, opnieuw kunt koppelen.
Als u "Maken vanaf" doet, maakt u een nieuw CATIA-bestand aan met een andere ID (u kunt de plannen van de oude versie niet opnieuw koppelen).
Een kopie naar Windows (hernoemd) of een opgeslagen onder (nieuwe naam) van CATIA verandert de interne ID van het bestand niet, alle bestanden die op deze manier zijn gemaakt, kunnen opnieuw worden gekoppeld aan een CATDrawing die naar een van deze bestanden verwijst. De CATDrawing-update houdt rekening met de wijzigingen die zijn aangebracht in het bestand waarnaar wordt verwezen.
Een maken van (verander het interne nummer) kunt u het plan van het oude bestand niet naar het nieuwe verwijzen.
Volgens CATIA, de best practice wanneer u een versie van een 3D-bestand wilt maken, moet u eerst het 2D-bestand openen, vervolgens de gekoppelde documenten bewerken / linken (dan slaat u de 2D en 3D tegelijkertijd op) daar bent u er zeker van dat u geen links verliest.