Hoi allemaal
Wanneer ik een STP-bestand ontvang dat is gemaakt met Inventor 2017, wordt de naam van de "shares" in het STP-bestand op deze manier gemaakt.
#16958 = PRODUCT( '0852001005', '0852001005-M1', '', ( #25951 ) );
In de standaard van de "STP" betekent het:
#16958 = PRODUCT( 'ID', 'File_Name', '', ( #25951 ) );
Solidworks gebruikt 'ID' om de naam van de 'onderdelen' te maken en niet 'File_Name'
Weet jij hoe je Solidworks kunt dwingen om 'File_Name' of Inventor te gebruiken om de STP te maken met 'ID' = 'File_Name'
Hallo Benoit
Even een domme vraag, waarom wil je iets ingewikkelds doen als je een bestand direct kunt exporteren of importeren van Inventor naar Solidworks en vice versa
Bovendien is Step een bijna universeel formaat, in ieder geval voor software die vergelijkbaar is met Inventor Solidworks, PTC, Modo 908, enz...
Vriendelijke groeten
Hallo
Want als je een grote Inventor assembly opent in Solidworks
Oplossing 1:
Het opent alle "onderdelen" één voor één en het is niet gemakkelijk en het kost tijd als het een grote assemblage is
Oplossing 2: 3D Interconect
Ik eindig met ipt- en iam-bestanden als ik sldprt of sldsm wil.
Universeel zeker, maar uiteraard niet zoveel als dat. STPviewer gebruikt bijvoorbeeld 'File_Name' voor zijn boom waar Solidworks 'ID' gebruikt
1 like
Ik denk niet dat je toegang hebt tot de gevraagde instellingen, het blijft intern in de software.
Wanneer u exporteert, heeft u toegang tot sommige parameters, maar niet wanneer u importeert.
En uw verzoek is zeer specifiek, dus zeer weinig kans.
2 likes
Moet je de RWZI gebruiken? Heeft u hetzelfde resultaat bij de overstap naar Parasolid?
1 like
In Parasolid is het nog erger, dan eindig je met "solid1" "solid2"
in Inventor is er een functie genaamd "Remane browser Nodes" die de weergave verandert van "artikelcode" naar "bestandsnaam"
Ik begrijp niet waarom het geen impact heeft op de totstandkoming van de STEP.
Waarom maak je geen macro met een software zoals notepad++ die de stap wijzigt en de FILE_NAME kopieert in plaats van de ID.
En op die manier zou je elke naam krijgen die je wilt als een stuk.
Het enige dat u hoeft te doen, is de stap snel wijzigen voordat u deze met SW opent
Edit: Uw macro zoekt voor elke regel met = PRODUCT(
vervang vervolgens 'Id' door 'bestand', neem hiervoor het eerste scheidingsteken ' en vervolgens als het 2e scheidingsteken '.
Aan de andere kant, voor de macro zelf, kon ik je niet helpen.
Zoek gewoon in je macro
1 like
Na handmatig testen (met de vervangfunctie werkt dit en vervangt de ID-naam door de bestandsnaam zodat de macro zou werken)
1 like
Ik kom terug op parasolid, als je "solid1" krijgt, enz., heb ik de indruk dat je een onderdeel krijgt in plaats van een asm. Er kan een optie zijn om naar te zoeken op het niveau van de uitvinder of het werkdocument om de asm-structuur te behouden.
Hallo
Bedankt voor je antwoorden, ik kreeg vanmorgen een telefoontje van Visiatv, het is inderdaad een bug in SolidWorks. In de 2015 versie is de STEP goed gebouwd met "File_Name'" en sinds de 2016 met "ID" zullen ze het probleem verhelpen. Ze beschouwen het als een regressiebug.
1 like