We willen Inventor gebruiken om pijpen te maken op onze ketelproducties, maar we hebben "gelaste" type buisverbindingen (zie voorbeeldafbeelding), d.w.z. we gebruiken geen tussenstuk (verbindingsstuk). We willen daarom graag de 2 te monteren onderdelen met de bijbehorende "wolvenmuizen" herstellen (om productieplannen te maken).
We willen geen tussenfunctie gebruiken (het afsnijden van het kruispunt).
We konden de automatische functie niet vinden in de piping module en onze softwareleverancier heeft momenteel geen oplossing.
Op SW om te presteren wat u wilt, is het verplicht om de leidingmodule alleen beschikbaar te hebben de Prenium-versie.
Ik weet niet of er zo'n module op Inventor is. Maar blijkbaar wel: http://www.lynkoa.com/forum/autodesk-inventor/module-piping-sur-inventor-2015-version-d-evaluation
Bedankt gt22, ik was net naar deze video aan het kijken, mooi toeval!
Maar dit stelt ons in staat om de ontwikkelde onderdelen te verkrijgen om ze te maken door plaatwerk te walsen, en ons doel is om rechtstreeks de mond van de wolf door de leidingmodule te verkrijgen om de plasmasneden te maken via de herstelde bestanden.
@gt22 of het heel goed mogelijk is om dit door te nemen, maar we willen vooral zien wat Autodesk biedt om het implementatiegemak van Solidworks op dit punt gelijk te trekken ;)!
Maar ik ga de Solidworks-video naar onze leverancier Autodesk sturen om te laten zien wat we willen, en dat dit criterium doorslaggevend kan zijn voor de keuze van onze toekomstige CAD-software.
Naar aanleiding van de reactie van de leverancier:
Deze functie bestaat niet in de Inventor Pipping-module, het zou toch mogelijk zijn om een "gateway" te hebben dankzij de Frame Generator-module, maar op dit moment niets concreets!