Een relatieve link maken voor een parametriseringstabel in CATIA

Hallo

In CATIA heb ik een klein probleem met linkbeheer met een parametriseringstabel.
In mijn product is de link naar de parametriseringstabel absoluut, een volledige link waarbij je moet aangeven waar het Excel-bestand zich bevindt. Resultaat: wanneer ik mijn product doorgeef aan een collega, om mijn model uit te voeren, is het noodzakelijk om de link van de parametriseringstabel opnieuw te maken.
Is het mogelijk om de link van de parametriseringstabel op een relatieve manier aan te geven? Met andere woorden, hoe kan ik CATIA vertellen om het Excel-bestand op te halen uit de huidige directory van het CATIA-product? Dit zou me in staat stellen om mijn model uit te wisselen zonder dat ik elke keer de link van het Excel-bestand opnieuw hoef te maken?
Bij voorbaat dank voor uw inzichten.

Of zet de link van het model op een netwerk dat voor iedereen toegankelijk is.

1 like

Hallo

@ +1 sbadenis (voor collega's). 

Voor de buitenkant vink je gewoon het vakje dubbele gegevens aan in het CATIA-model.

Alle configuraties zijn dus beschikbaar zonder dat de Excel-tabel nodig is

Let op: vanuit CATIA kun je van deze gegevens ook de Excel- of txt-tabel namaken.

De enige beperking die ik zie, is als je meer dan één blad in de Excel-tabel gebruikt (alleen de gegevens van het blad dat aan de parameters is gekoppeld, worden gekopieerd).

1 like

Super Franck. Dat is al een oplossing.

Aan de andere kant, om de beperking die u noemt te overwinnen, zou er geen oplossing van het type zijn: het invoeren van een bepaalde regel code in het pad van de link van de parametriseringstabel.

Met andere woorden, om te doen wat er met programmeersoftware wordt gedaan, d.w.z . om een regel als currentdirectory\nomdufichier.xlsx in te voeren in het pad van de parametriseringstabel Op deze manier zal de software (in dit geval CATIA) zoeken naar de tabel in de huidige map waar het product en de onderdelen zijn opgeslagen.

Brengt het je op nieuwe ideeën?

Alvast bedankt voor uw feedback.

Goedenavond

currentdirectory\nomdufichier.xlsx. Op deze manier gaat de software (in dit geval CATIA) op zoek naar de tabel in de huidige map waar het product en de onderdelen zijn opgeslagen.

Er is niets om te ontwikkelen , deze functie staat in de opties van het catia-tabblad "Algemeen" / "document".

Wat wordt de (zoekvolgorde) genoemd

Instellen op Ja "Dossier du document pointant" : Geeft de huidige map van het document weer.

CATIA gaat op zoek naar de tabel in de map waar we het product hebben en waar de aandelen zijn.

Let op: mijn eerste antwoord is om het bestand ter consultatie op te sturen zonder de tabel, het is makkelijker als de persoon naar wie je stuurt de gegevens niet hoeft te wijzigen.

1 like

Geweldig Je beantwoordt mijn vraag perfect.

Ik had de optie aan, maar ik gebruikte het waarschijnlijk niet.

Dus, als ik het goed begrijp, aangezien mijn optie was ingeschakeld, hoef ik alleen maar de naam van het Excel-bestand in de link te zetten en het zou moeten werken.

Tot gauw

Nee, er is niets te doen.

Het enige wat u hoeft te doen is het Excel-bestand en het onderdeel - product naar dezelfde map te sturen.

Als de optie is ingeschakeld en vóór de optie "Link Folder", gaat CATIA op zoek naar de bovenliggende links op de locatie waar een bestand wordt geopend.

We maken geen lokale back-ups (op het station) en we dupliceren liever geen gegevens, dus werken we op een server.

Als gevolg hiervan hebben we in de volgorde van zoeken bovenliggende links: (uittreksel uit de CATIA help)

Koppelingsmap: het absolute pad dat in de koppeling is opgeslagen, zoals het pad dat is gebruikt om het document op te slaan.

Aanwijzende documentmap:  De huidige map van het document.

Relatieve map: De submap met hetzelfde startpad. 

Andere mappen: een door de gebruiker gedefinieerde lijst met mappen. (servermappen).

Voor uw behoefte

Als "Pointing Document Folder" in de lead is, begint CATIA daar. Als het Excel-bestand niet in de map kan worden gevonden, gaat het verder met de volgende optie.

Edit: het is aan je collega om deze optie te wijzigen, aangezien het op zijn station staat dat het child-bestand het Excel-bestand niet in dezelfde map vindt.