Creatie van een trekmes op een draaiend onderdeel

Ik moet een vorm creëren die lijkt op bladen, ze moeten 9 in aantal zijn op 360° en gestript. Deze vorm is ontstaan op een stukje omwenteling. Ik heb het geprobeerd met de gestripte tool, maar een mislukking

Dank u voor uw antwoorden

dsc_1164.jpg

Hallo

Ik ga in plaats daarvan door een propeller, toch?

Anders een lichaam dat begint vanaf een richel?

Kunnen we het SolidWorks-bestand doorgeven?

@+

Waarom maakt u geen conische extrusie van uw onderdeel?

Een schets met taps toelopende extrusietanden

@+

1 like

Hallo aan jou, ik heb geprobeerd een ontwerp te maken vanaf een rand, maar ik moet niet de juiste methoden hebben gebruikt, ik ben geen expert.

Ik stuur je het SW-bestand dat ik heb gemaakt.

Bedankt voor je snelle antwoorden

stukdavid.sldprt

Hallo

Bijgevoegd is een extrusietest met tocht.

Succes

stukdavid.sldprt
2 likes

Hallo

Voordat je dit stuk opnieuw maakte, heb je gekeken of het niet al in 3D bestond?

http://www.tracepartsonline.net/(S(3xsjep45uva53r452msbak3t))/content.aspx? SKeywords=tandwiel+conisch&SDomain=1&st=1&sa=0&Klasse=TRACE&clsid=%2FROOT%2F&ttl=Classificatie+I.C.S.+TraceParts

Hallo

@José-accessa

gaf het antwoord, aan de andere kant moet je misschien de stralen uit de schets verwijderen en ze vervolgens weer in 3D zetten.

Gebruik anders de afvlakkingsfunctie met startschets en vervolgens aankomstschets.

@+

1 like

Hier is een screenshot

1 extrusie

1 driehoek herhaal het 

Verwijdering van materiaal

vakantie

http://img20.imageshack.us/img20/8769/3zwb.png

@+ 

Hallo

Het hangt ook af van de startgegevens, als het de tocht is die moet worden gerespecteerd, dan is ja, de extrusie met diepgang is de oplossing (@Jose-accessa) als het aan de andere kant de vorm is die moet worden gerespecteerd, is het noodzakelijk om de eerste schets en de aankomstschets (@coyote) te definiëren en een gladstrijking te ondergaan. Ik ben het ook helemaal eens met coyote, je kunt de stralen beter voor het laatst bewaren, je stuk zal sneller herbouwen!

Vriendelijke groeten

1 like

Ik ben niet gewend aan deze tutorials en ik kan het Jose-accessa-bestand niet openen.

Wat betreft de catalogus met sporenonderdelen, ik heb er geen gevonden.

Het bestand in png, er is ook dezelfde tocht in de tanden.

Ik stuur je nog een bestand.

dsc_1165.jpg

Hallo

Wat houdt je nu tegen?

@+

Hallo

Dus ik voeg de tweede oplossing toe, die bestaat uit het maken van 2 verspringende profielen en een gladstrijking.

Ik heb de feestdagen in de schets gemaakt omdat ik geen tijd heb om alles te doen, maar het zou inderdaad verstandiger zijn om ze aan het einde te doen.

Voor het interieurprofiel hoeft u alleen maar hetzelfde te doen (2 verspringende schetsen en vervolgens gladstrijken).

Als je de kamer niet kunt openen, stuur me dan een PM, ik zal zien wat er mis is.

Een +

aaa.sldprt

Hier is een foto van je stuk 

Nu moeten de afmetingen correct worden gezet

http://imageshack.us/photo/my-images/407/o522.png/

het bestand is op SW 2012

@+ ;-)

piece2test_pignon_pale.sldprt
1 like

Bedankt voor je zeer snelle antwoorden, het is de eerste keer dat ik het echt heb gebruikt en ik ben er erg blij mee.

Met dank aan Jose-accessa, Coyote, gt22 en Tomalam.