Een onderdeel in een set maken en deze vervolgens beperken

Hoi allemaal!

Ik heb aan solidworks en catia gewerkt en nu ben ik gedwongen om onder Inventor te werken. Er zijn overeenkomsten, vooral met solidworks, maar ach.

Hier is mijn vraag:

Ik wil een nieuw onderdeel maken in een assemblage (geen probleem om te vinden hoe ik dat moet doen), ik selecteer een gezicht of ik maak een nieuw vlak. Ik bewerk mijn schets (ik projecteer de geometrie van de diameter van een buis van mijn set waarop ik een "ring" wil maken om rond deze as te gaan), ik doe mijn extrusie, alles is in orde. Ik wil deze "ring" in de as van mijn buis laten komen, dus zorg er eerst voor dat ze concentrisch tussen hen zijn. Ik verplaats mijn onderdeel en ik ga naar constraint type plating Ik selecteer de twee assen en de foutmelding . Ik zeg tegen mezelf dat dit niet de juiste beperkingen zijn, dus ik ga in cilindrische verbinding (de software zet me automatisch in rigide) en de ... Foutmelding alweer!

HOE DEZE VERDOMDE BEPERKING TE BEREIKEN.

Daarnaast wil ik weten hoe ik mijn set kan "updaten", "verversen", "updaten" als ik componenten vrij verplaats.

Bedankt voor je hulp 

capture_5.jpg

Hallo

Je vindt HIER een tutorial . Er lijkt te zijn wat je zoekt rond 1min20.

Vriendelijke groeten

1 like

Kan de ruimte vrij bewegen?
Zo ja, is er dan geen link (in de zaal) met de montage? Gezien worden door het onderdeel te bewerken zonder de assemblage te openen.

Hallo bedankt voor je antwoorden!!