Een parallelle clip op het scherm maken

Hallo.

Ik ben op Solidworks Premium 2014. Ik zag net op Youtub dat je in de 2017-versie een parallelle opname op het scherm kon maken. Ik zie deze functie niet in 2014. Bestaat het, of heeft het een equivalente orde?

Bedankt

image13.jpg

@ Viking

Eerlijk gezegd werk ik aan SW 2017 premium 

en ik heb nog nooit een parallelle opname op het scherm gemaakt

Ooit aandacht besteed aan deze tool?

Weet je zeker dat het bestaat in 2017?

Over het algemeen verwijs ik altijd naar bestaande refs als ik plannen moet maken

dus ik neem een basisplan 

waarop ik een lijn trek en een vlak maak dat loodrecht op deze genoemde lijn staat

@+

3 likes

Hallo

als we de SW-hulp op deze functie geloven, zou deze pas in 2016 zijn verschenen, aangezien de hulp niet beschikbaar is voor eerdere versies ...

Vriendelijke groeten

2 likes

En net als gt22 heb ik deze functie nog nooit gebruikt...

1 like

Ik vond het nogal praktisch. U oriënteert de kamer zoals u wilt, klikt op "Maak een parallelle opname op het scherm" en dat is alles.

Persoonlijk heb ik VEEL problemen met het maken van de plannen. Ik weet nooit welke referenties ik moet kiezen. Het klinkt misschien gek, maar dat is nog steeds waar Solidworks me de meeste problemen bezorgt. Ik besteed veel tijd aan het maken van andere vlakken dan evenwijdig aan een gezicht.

Bekijk deze tutorials

Een Solidworks-zelfstudieplan maken

https://www.google.com/search?q=creation+de+plan+solidworks+tutorial&rlz=1CDGOYI_enFR770FR778&hl=fr&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#sbfbu=1&pi=creation%20de%20plan%20solidworks%20tutorial

@+

Ja. Het is lang geleden dat ik deze video's heb gezien. Ze helpen me helemaal niet.

Ik raak altijd in de war met de referenties die ik moet geven. Ik denk dat het mijn kruisweg zal blijven...

Het is dat je naar mijn mening niet de juiste aanpak hebt met het logboek

Leg uit waarom je zoveel van een plan nodig hebt

Welke van + is super hyper belangrijk op een parametrisch logboek

weten hoe je de juiste coördinaten van de planreferenties moet geven

deze als de oorsprong van de onderdelen 

Dit is ook de basis voor een goede logfunctionaliteit

@+

Bijvoorbeeld om schuine gaten in een buis te boren. Ik teken mijn constructielijn in de hoek en positie die me interesseren, en dan heb ik moeite met het maken van de opname.

Hier is een eenvoudig voorbeeld: ik moet 2 extrusies maken naar het oppervlak van deze buis.

Ik positioneer mezelf, het plan is correct neergezet, maar ik kan de tweede referentie niet vinden om het plan te valideren. Het moet helemaal dom zijn, maar ik blokkeer heel vaak la_dessus.

image_13.jpg

Via jouw voorbeeld

1 Hoe heb je je tube gemaakt?

Laat me de originele plannen zien

@+

OK. Ik heb het gevonden. De tweede referentie die moet worden gegeven, is het oppervlak van de buis.

Ik weet niet waarom ik vaak op dit soort problemen stuit, ik moet het zijn

een beetje stompzinnig.

We moeten blijven/terugkeren naar de grondbeginselen van de meetkunde voor de definitie van een vlak.
Van daaruit, als je deze basis hebt, zou je er beter in moeten zijn.

Simpel gezegd, een vlak moet worden gepositioneerd (via een afstand, een toeval, een tangenstie) en georiënteerd (parallellisme, hoek, loodrechtheid).
Afhankelijk van de entiteiten die je hebt geselecteerd, heb je 1 tot 3 beperkingen nodig. Je kunt ook denken in termen van isostatisme en vrijheidsgraad.

1 like