Hoi allemaal
Als onderdeel van een project om oppervlakken van een 3D-scan in Rhinoceros 3D te reconstrueren.
Ik moet de verschillende oppervlakken van een modelauto modelleren van een fysiek model.
Het liefst zou ik voor elk onderdeel een oppervlak willen creëren: motorkap, spatbord enz... (en zo elk element afzonderlijk kunnen beheren en nauwkeuriger kunnen zijn over het creëren van het oppervlak van het gewenste onderdeel).
Voordat ik de verschillende wegen blootleg die ik heb verkend, ben ik geïnteresseerd als een lezer van mijn vraag een aanpak heeft die hij kent en die goede resultaten geeft.
Op dit moment ben ik hier:
Ik maak een 3D-scan van het model waardoor ik een mesh krijg. Ik importeer dit bestand in rhino voor mijn werk.
-Mijn eerste stap was om secties uit het gaas te willen extraheren en vervolgens een oppervlak voor sectie te willen maken.
PROBLEEM: de secties die uit het gaas komen, ik krijg rondingen die vaak gebroken zijn en verre van "harmonieus" om oppervlakken te creëren. Stel je voor dat je het longitudinale gedeelte van een motorkap neemt, de curve zou soepel en harmonieus zijn, terwijl degene die ik krijg vol ruis van de scan zit.
-Ik heb geprobeerd een oppervlak rechtstreeks uit het gaas te maken, maar nogmaals, dit oppervlak is korrelig vanwege het geluid van de scan. Het zou moeten worden gladgestreken, maar het lukte me niet om een overtuigend resultaat te krijgen.
-nog steeds op het voorbeeld van de motorkap trok ik een rechte lijn tussen 2 uitersten van de kap (bijv. van de onderkant van de voorruit naar het andere uiteinde van de motorkap), daarna voegde ik controlepunten aan de rechterkant toe om het met de hand aan te passen en zo de kromming van de kap zo getrouw mogelijk te laten volgen. Maar met de checkpoints is het resultaat opnieuw niet harmonieus.
Ik denk dat ik de hoofdlijnen van mijn onderzoek heb gegeven, er een paar dagen mijn haren uit heb getrokken, het kan zijn dat ik andere stappen die ik heb genomen vergeet.
Voor de goede orde, ik ben erin geslaagd een neushoorndossier te krijgen van een persoon die dit werk in het verleden heeft gedaan, maar ik heb niet de mogelijkheid om contact met hem op te nemen om hem te vragen hoe hij het heeft gedaan. Ik plaats een screenshot van dit bestand, zodat je een idee hebt van wat ik probeer te krijgen (en misschien kunt detecteren hoe deze persoon het heeft gedaan).
Bij voorbaat dank aan iedereen die mij kan helpen of op zijn minst kan begeleiden naar een oplossing.
PS: Ik voeg een tweede screenshot toe van wat er verschijnt als ik alle objecten die door de persoon achter dit bestand zijn gemaakt, "zichtbaar" maak