Hallo,
Ik wil graag de lasnaden modelleren op een chassis dat is uitgerust met IPN-balken en hoeken.
Ik gebruik soldeerconnectoren.
De berekening werkt niet. Ik heb de indruk dat Solidworks niet kan werken met onderdelen met niet-constante fillet of diktes op het onderdeelprofiel (IPN-balk met een andere flensdikte dan het middelste deel).
Heb je een methode om de lassen te maken?
Alvast bedankt.
Hallo Brice_Delaporte;
Laat ons alsjeblieft weten wat jouw versie van Solidworks is.
Voorlopig kan ik geen screenshots van mijn pc maken omdat die wordt verwerkt...
Maar hier is dit voorbeeld al=>Welkom bij de SOLIDWORKS Web Help
=>Welkom bij de SOLIDWORKS Web Help
=> Lasnaden creëren en toevoegen in SOLIDWORKS-modellen en tekeningen | GoEngineer
=>https://www.youtube.com/watch?v=zcIrpq-XuQY
en kijk hiernaar => Simulatie met mechanisch gelaste elementen, waarvan sommige ontbreken
… Succes @+.
AR.
Hallo,
SW is niet efficiënt en flexibel voor het maken van lasnaden. Dat is wat ik kan zeggen. Dus over het algemeen vermijd ik het niet.
Maar als het alleen is om het visueel te hebben. Je kunt je onderdelen en balken combineren en afschuinningen maken (om te testen).
Natuurlijk kun je bijvoorbeeld de lengtes van snoeren niet terughalen voor de kosten, bijvoorbeeld
Hallo,
Als je je model hebt ontworpen met de gelaste constructiemodules / balken, schakelt SW de lichamen om naar balkelementen in je eindige-elementenberekening.
Het zal daarom onmogelijk zijn om je balken (mesh in balk) en je lassen (mesh in volume, als je geluk hebt) met elkaar te verbinden.
De eenvoudigste oplossing: geef aan dat je de balken in volume wilt meshen (rechtsklikmenu op de balk).
Als je realistisch wilt zijn, moet je ook de contacten goed beheren (als je balken elkaar raken kunnen ze niet interfereren, maar ze zijn niet aan de andere balken vastgelijmd: het is de lasplaat die de verbinding maakt). Het is het beste, maar het kan lang en ingewikkeld zijn om te modelleren.
Als je sneller wilt zijn qua berekeningen/modelleren, negeer je de lassen en denk je dat alle lichamen die contact maken solide zijn.
En als je een professional bent, heb je plezier met het maken van een apart model met gemengde balk (de huidige onderdelen) en volumemesh (alle snijpunten die je realistisch vertegenwoordigt). Nb: een beetje speling laten tussen alle balken/onderdelen die niet aan elkaar gelast zijn, zorgt er zeker voor dat je sneller kunt gaan (vermijd het beheer van contacten tussen balken/delen).
Ik zit op SW Simulation 2020.
Sterker nog, ik wil graag een spanningsberekening maken in de koorden, niet ze weergeven voor een tekening of iets dergelijks.
Wordt het modelleren van een koord noodzakelijkerwijs gedaan tussen twee shell-elementen?
Als je beperkingen in de koorden wilt hebben, moet je ze realistisch weergeven.
De beperkingen bij de verbindingen tussen balken/oppervlakken en volume 3D geven je niet veel eerlijk/representatief.
Het is waarschijnlijk dat je rekenmodel uiteindelijk volledig anders zal zijn dan je 3D-ontwerpmodel.
Gezien de kracht van huidige computers en als je geen compleet bouwframework hebt om te berekenen, raad ik je aan alles in volume te meshen (dat voorkomt metafysische problemen qua mesh-wijzigingen).