Hallo
Ik wilde weten of het mogelijk was om een nieuwe map aan te maken in de TOOLBOX.
Laat het me uitleggen, ik zou graag een map met gestandaardiseerde veren willen toevoegen en deze net als de andere elementen van de TOOLBOX willen gebruiken.
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden.
Hallo;
Ja, dat is mogelijk:
https://help.solidworks.com/2020/french/SolidWorks/toolbox/t_toolbox_adding_parts.htm?id=be49ab0b6abe4af2be06be9a19630be1#Pg0
Maar persoonlijk raad ik het gebruik van toolbox niet aan, tenzij je het gebruikt vanuit een kopie op een persoonlijke locatie, maar in dit geval zijn de updates ingewikkeld en kunnen ze je wijzigingen verwijderen (in het geval van een wijziging van de Solidworks-versie). De tweede reden die u niet aanmoedigt om toolbox te gebruiken, is simpelweg dat deze database niet beschikbaar is in alle versies van Solidworks (Premium mini lijkt mij), wat niet altijd gemakkelijk is in een Design Office-omgeving...
Vriendelijke groeten.
Dank u allen voor uw antwoorden. Als ik deze problemen wil voorkomen, kun ik het beste je eigen bibliotheek maken. Te bestuderen...
Hallo
Ik draag mijn steentje bij.
Een kleine correctie op wat eerder werd gezegd:
Allereerst is de TOOLBOX toegankelijk met een PRO- en PREMIUM-licentie.
Met een STANDARD-licentie wordt het bestand weergegeven in een assembly, maar kan de gebruiker geen toolbox-component wijzigen of invoegen.
Je hebt ook een hulpprogramma om de toolbox-elementen bij te werken als dat nodig is.
Kleine uitweiding:
De TOOLBOX tool wordt vaak genegeerd of ten onrechte genegeerd! Zeker door gebrek aan kennis of oefening! Want als je de tijd neemt om het goed te configureren, bespaart het je veel tijd en scheelt het je een hoop klikken!
namelijk dat de boorwizard al een functie van de Toolbox is. In combinatie met SMART FASTENERS bespaart u veel tijd bij uw montage.
Een toolbox component is ook minder zwaar dan een onderdeel (interessant voor grote ensembles)
Laatste punt, ik vind het zonde om geen gebruik te maken van een tool waar je voor betaalt en waarbij de support je kan begeleiden in de configuratie
Anders om terug te gaan naar uw probleem en een onderdeel aan de toolbox-tool toe te voegen, kijk hier:
https://www.youtube.com/watch?v=BijOP0x7VYg&ab_channel=CadmesSystems
@icome een andere reden waarom de Toolbox wordt bekritiseerd, zijn vooral de crashes die worden gegenereerd door toolbox-onderdelen. Nog meer waar met de automatische boorfuncties...
En ook de zwaarte die de gereedschapskist met zich meebrengt voor grote assemblages, toolbox constraint en automatische toolbox constraint update.
Ik kom terug op dit prestatieadviesdocument van Visiativ, zie pagina 44.
SOLIDWORKS.pdf Prestaties (2,7 MB)
Persoonlijk is het lang geleden dat we deze toolbox voor een aangepaste bibliotheek zijn vergeten.
Bewerken:
Uiteindelijk werd de tijd die werd bespaard door het gemak van de gereedschapskist grotendeels verspild tijdens vele crashes, toen het aantal onderdelen en samenstellingen aanzienlijk was.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat ik een enkele crash heb opgemerkt die verband houdt met de Toolbox.
of misschien tussen Toolbox en 3DX, maar dat is een ander onderwerp!
Tijdens grote assemblages kunt u eenvoudig alle onderdelen van de Toolbox in 3 klikken " verwijderen " om het geheel lichter te maken.
U moet eraan denken om het vakje " blokrotatie " van de toolboxcomponenten aan te vinken. want zoals alle onderdelen onder spanning in een ASM = reconstructie
Om op de woorden van @icome in te haken, maak ik in mijn gedachten het verschil tussen de " gereedschapskist " bibliotheekelementen en de " boortovenaar ", waarbij de laatste natuurlijk essentieel is.