We gebruiken nu een methode om notities toe te voegen aan bepaalde onderdelen op tekeningen. De waarden van deze noten zijn gekoppeld aan een reeds bestaande persoonlijke eigenschap op de componenten (Onderdeel/Assemblage). Vandaag gebruik ik het commando " Bubble", daarna moet ik een bestaande stijl laden (altijd dezelfde) door deze via de verkenner te selecteren, en op het gekozen onderdeel in de tekening te klikken.
1e probleem: wanneer de stijl niet is geladen, bij de 1e invoeging van deze bubbel, moet je veel manipulatie uitvoeren voor een enkele noot.
2e probleem: toen ik op de component klikte om de notitie te maken, moet ik deze notitie positioneren. Op dit moment blijft het commando actief, maar het probleem is dat het de stijl niet onthoudt. Ik moet de opdracht annuleren, vervolgens de ballonopdracht opnieuw selecteren, de stijl selecteren die nu aanwezig is in de vervolgkeuzelijst en op mijn component klikken, enz
Ik vind het niet erg eenvoudig om te gebruiken.
Ik zou graag een speciale knop hebben voor dit type notitie, vooraf geconfigureerd, en deze notitie op meerdere componenten achtereenvolgens kunnen toepassen.
Over het algemeen hoeft u alleen de lay-out- en achtergrondplansjablonen opnieuw uit te voeren met de gevraagde bubbelstijl, zodat u deze niet elke keer hoeft in te stellen. Documentsjablonen bevinden zich op de locatie die wordt weergegeven in de tooloptie bestandslocatie en documentsjablonen en ook basemaps.
U opent elk formaat, wijzigt uw ballonstijl en overschrijft deze (na een back-up) Daarnaast is het ook mogelijk om favorieten van een bubbelstijl te maken
Hallo, maak gewoon een notitie met de eigenschappen die je nodig hebt + wrap + pijl indien nodig. Sla het op als een annotatie die de waarde van de onderdeeleigenschap van de geselecteerde tekening ophaalt. Deze annotatie heeft de extensie .sldnotestl. Voorbeeld: annotatie die de naam van het bestand ophaalt, maar alle eigenschappen zijn beschikbaar. Elk type annotatie van dit type kan worden gemaakt
Le_Bidule, Het ziet er inderdaad uit als wat ik al heb, behalve dat mijn sjabloonbestand de extensie .sldballoonestl heeft.
Mijn probleem, zoals ik het beschreef, is dat ik de stijl elke keer opnieuw moet laden door enerzijds mijn modelbestand hard te krijgen in de verkenner. En dan moest ik mijn stijl opnieuw selecteren uit de vervolgkeuzelijst voor elke ballon die ik wil toevoegen.
Hallo; Waarom slaat u uw .sldballoonestl niet rechtstreeks op in uw documentsjablonen *... DRWDOT? Je zou het direct in het vervolgkeuzemenu kunnen vinden voor nieuwe tekeningen. … En om te voorkomen dat u "
selecteer mijn stijl in de vervolgkeuzelijst voor elke ballon die ik wil toevoegen."
Kopieer/plak een bestaande ballon en verplaats alleen de bijlage...
Maclane, ik begrijp je aanpak, maar zal het mogelijk zijn om niet door het minste drop-down menu te gaan, maar gewoon om mijn annotatie direct te kunnen positioneren, zoals een bubbel, of een dimensie, en om het meerdere keren tegelijkertijd te kunnen doen?
Ja Maclane, dat is wat ik wou dat ik had kunnen hebben.
De voorbeelden die je bij je antwoord hebt gevoegd zijn interessant. De eerste lijkt automatisch bubbels toe te voegen aan een Europarlementariër met een bijbehorende BOM. Dat is niet waar ik naar op zoek ben.
Aan de andere kant is het 2e voorbeeld erg interessant, nu moet ik een manier vinden om het naar mijn zin in te stellen!!