Hallo,
Ik heb net deze deurklink nagemaakt.
Ik moet het deksel " makkelijk" reproduceren dat in de 5 inkepingen op het gebogen oppervlak klikt.
Hoe doe ik dit makkelijk en snel, beginnend bij de gebogen uitsparing die ik heb gemaakt, alsjeblieft?
Is de makkelijkste manier om bijvoorbeeld een geodetische oppervlakteoffset van 0,1 mm te maken en de schets naar een nieuwe kamer te kopiëren?
Poignee_Porte_Marco.SLDPRT (718,6 KB)
Lid.SLDPRT (100,9 KB)
Couverture.STEP (81,7 KB)
Hallo;
Welke versie van Solidworks wordt gebruikt?
Voeg alsjeblieft een screenshot toe en/of een STEP- of Parasolid-equivalent voor degenen die het bijgevoegde bestand niet kunnen openen.
Parasolide is niet toegestaan, dus voeg ik de WWTP toe.
Op dat moment is het voor mij de Solidworks-versie de 2025.
Poignee_Porte_Marco.STEP (1,2 MB)
Heb je een leveranciersreferentie?
Het zou me niet verbazen als je de volledige 3D kunt vinden in een Find-il of tracepart downloadhub...
Anders werk ik aan de gebogen snede (Deksel) in de assemblage + 0,1 mm gereduceerde projectie van de schets van de 5 inkepingen (Eén inkeping = één schets om de extrusierichting te regelen) en daarna een Draft-functie...
En ik voeg een kleine inkeping toe of verwijder materiaal aan één rand zodat ik het met een kleine schroevendraaier kan verwijderen...
1 like
Nee, sorry, ik heb geen leveranciersreferentie meer... Ik heb geprobeerd te zoeken met de informatie die ik kreeg, maar zonder succes en het is al een tijd geleden ...
Ik heb de draft niet gebruikt. Ik kopieerde en plakte de 3D-schets in een nieuw onderdeel, maar door te extruderen ontstond er een niet-aanpasbare hoek op de dikte van het onderdeel (zie 3D-bestand). Als ik bijvoorbeeld probeer de hoek van het vliegtuig naar 45° te veranderen, verandert de hoek aan de andere kant zoals bij een spiegel...
Ik ga het proberen zoals jij daar deed.
Kan ik een onderdeel maken uit assemblage? en dan aanpassen we het? En als ik het handvat aanpas, volgt het deksel toch?