Hallo; Welke versie van Solidworks wordt gebruikt? Voeg alsjeblieft een screenshot toe en/of een STEP- of Parasolid-equivalent voor degenen die het bijgevoegde bestand niet kunnen openen.
Anders werk ik aan de gebogen snede (Deksel) in de assemblage + 0,1 mm gereduceerde projectie van de schets van de 5 inkepingen (Eén inkeping = één schets om de extrusierichting te regelen) en daarna een Draft-functie... En ik voeg een kleine inkeping toe of verwijder materiaal aan één rand zodat ik het met een kleine schroevendraaier kan verwijderen...
Nee, sorry, ik heb geen leveranciersreferentie meer... Ik heb geprobeerd te zoeken met de informatie die ik kreeg, maar zonder succes en het is al een tijd geleden ...
Ik heb de draft niet gebruikt. Ik kopieerde en plakte de 3D-schets in een nieuw onderdeel, maar door te extruderen ontstond er een niet-aanpasbare hoek op de dikte van het onderdeel (zie 3D-bestand). Als ik bijvoorbeeld probeer de hoek van het vliegtuig naar 45° te veranderen, verandert de hoek aan de andere kant zoals bij een spiegel...
Ik ga het proberen zoals jij daar deed.
Kan ik een onderdeel maken uit assemblage? en dan aanpassen we het? En als ik het handvat aanpas, volgt het deksel toch?
Maak een " Offset Surface" aan de onderkant van de footprint, met een offset van 0,0 mm. Dit genereert een nieuw oppervlaktelichaam: " Surface-Shift3 ". Verberg het volume-lichaam van het " Leave2 "-handvat.
Maak in een 3D-schets een schetsomtrek 0,5 mm van de buitencontour van het oppervlak door " Offset on Surface " te gebruiken. Deze waarde moet worden aangepast om overeen te komen met de gewenste ruimte tussen het handvat en het toekomstige deksel.
Gebruik de functie " Beperk oppervlak" om de buitenrand te verwijderen.
Gebruik de functie " Boss/Basis " > " Verdikken " om de plaat zijn dikte (1 mm) te geven. Vink het vakje " Resultaat samenvoegen " uit om een tweede volume-body te maken, het deksel.
Dit lichaam kan als onderdeel worden opgeslagen door met de rechtermuisknop op de tak " Bulkhead " van de bouwboom te klikken, en vervolgens de optie " Body opslaan ".
Het enige wat nog rest, is het maken van de vastklauwen op het handvat...
Ik ben net terug, ik zal proberen alles te bekijken wat jullie me hebben geadviseerd
Het lijkt mij dat jouw oplossing helemaal niet slecht is.
Ik laat het je weten als ik het geprobeerd heb en als dat niet lukt, is het dan mogelijk om het bestand te laten wijzigen? (al was het maar om te begrijpen hoe je het hebt gedaan).
Ik ga het eerst zelf proberen volgens jouw instructies en ik kijk in je bestanden als het niet lukt, het is voor mij nuttiger om te leren hoe het moet.
Ik heb m_blt net geprobeerd en ik begreep de logica goed, en het mooie is dat als ik het handvat en het deksel " tegelijkertijd " wil vervangen, als ik het zo mag zeggen, het geïsoleerde bestand van het deksel zichzelf bijwerkt!! Ik hou ervan!!
Heel erg bedankt voor deze tutorial, het heeft mijn verzoek perfect beantwoord!! Sta jij bovenaan!!