Ik wil graag een assemblage maken die kan worden gewijzigd, d.w.z. ik wil de maatparameters wijzigen van de onderdelen die deel uitmaken van de assemblage en deze nieuwe assemblage vervolgens in een andere map opslaan.
Om het basissjabloon veilig te stellen, zou ik graag willen dat de parameters terugkeren naar hun oorspronkelijke waarden in het bronbestand van het sjabloon nadat ze het hebben opgeslagen als (zoals voor het sjabloon van een onderdeel).
Ik wil geen iEnsemble maken omdat mijn stukken altijd verschillende afmetingen hebben (geen catalogus maken).
Ik wil ook niet door de ontwikkeling van iLogic gaan.
Hallo en bedankt voor de youtube-link, maar het is niet geschikt.
Hier is een voorbeeld om het probleem wat meer uit te leggen :
Ik heb een assemblage van onderdelen, een stuk A bevestigd tegen een kamer B.
Ik heb een bijbehorend plan dat deze vergadering vertegenwoordigt.
Ik wil dat de gebruiker een assemblagesjabloon kan openen met deze 2 onderdelen met de beperkingen. En dat deze 2 stuks ook sjablonen zijn. Dat wil zeggen dat de gebruiker altijd dezelfde assemblage heeft als een sjabloon (dezelfde afmetingen).
De gebruiker wijzigt de afmetingen, zoals de hoogte van A, en kan deze gewijzigde assemblage opslaan in een besturingsmap.
Hoewel de assembly een nieuwe entiteit zal zijn, zullen er altijd verwijzingen zijn naar A, een onderdeel dat ik gebruik in mijn assembly-sjabloon.
Dus als de gebruiker de hoogte van A wijzigt, zal de volgende gebruiker een ander montagesjabloon hebben dan de eerste.
@gt22: Inderdaad, ik had de video's slecht geanalyseerd! Zonder geluid op kantoor was het minder gemakkelijk om ;) te begrijpen!
Dus ik heb zojuist een test gedaan door mijn skelet op te slaan als een sjabloon, d.w.z. gebruikers gaan naar de opening van Inventor in "Nieuw" en kiezen het bijbehorende skeletonderdeel. Zodra dit sjabloon is geopend, kan de gebruiker alle parameters wijzigen die hij wil en deze onderdelen vervolgens "publiceren" met behulp van de tool "Componenten maken".
Aan de andere kant is dit een beetje te veel manipulatie met de mappen.
Ik ga een andere methode proberen die ik in dit forum heb gelezen met betrekking tot Vault die we ook willen installeren en die dit soort linkproblemen met assembly-kopieën zou kunnen oplossen.
Ik moet ook kijken voor de associatie van een plansjabloon met de locatie van de uitzichten, enz. door de koppelingen met de nieuwe stukken te laten maken!
Bedankt voor deze video's, ik heb in ieder geval geleerd hoe ik deze functies moet gebruiken!
(Ik zal de methode uitleggen zodra deze is opgelost)