Laat me mijn probleem uitleggen: ik heb een onderdeel dat is gescand en vervolgens is geïmporteerd in Solidworks. Tot nu toe is het perfect, ik heb een zeer getrouwe weergave van het object dat ik heb gescand met ongeveer 2000 gezichten.
Ik wilde toen een op maat gemaakt mobiel bit / vast kaaksysteem maken waarmee je de exacte vorm van het object kunt aannemen wanneer het bit in de gesloten stand staat. Deze stap werd ook gevalideerd door een kruising te maken tussen mijn object en een volume, ik kreeg wat ik wilde.
Ik zou echter graag wat dikte willen toevoegen tussen de bits en het object. En dat is waar mijn problemen beginnen, ik heb verschillende technieken geprobeerd, waaronder het verdikken van de oppervlakken van mijn object, het maken van verspringende schetsen en het maken van een glad oppervlak, maar niets werkt...
Ik zit al enkele weken vast op dit punt. Ik heb hulp nodig.
Zoals ik in mijn eerste post heb uitgelegd, wil ik een beschermende film toevoegen tussen dit onderdeel en de kaken die ik van dit onderdeel op maat heb gemaakt (via de kruisingsfunctie) met een dikte in de orde van grootte van enkele tientallen/honderden microns.
Om dit te doen, dacht ik eraan om deze extra dikte rechtstreeks toe te voegen aan het deel dat ik gebruik om mijn kaken te maken. Het is misschien niet de juiste manier om het te doen, maar het is de enige manier die ik heb gevonden om te bereiken wat ik wilde doen.
Ik weet niet wat @gt22 ervan vindt ;-) Maar het zou gemakkelijker zijn om een onderdeel te maken waarvan de dikte gelijk zou zijn aan de beschermfolie.
Op deze manier blijft uw beet en uw onderdeel de juiste maat voor uw MEP.
Aan de andere kant; Ik zou benieuwd zijn om te weten hoe je je beschermfolie op je onderdeel plaatst en hoe je er zeker van kunt zijn dat de film overal de juiste dikte zal hebben: want je hebt het nog steeds over precisie tot op de micron, dus de film zelf mag geen centreerdefect veroorzaken, enz...