Hallo
Ik ben op zoek naar het invoegen van een vooraf geregistreerd onderdeel (van een model) in een assemblage waarvan de afmetingen de beperkingen kunnen volgen die sinds de assemblage zijn opgelegd.
Is dit mogelijk?
Hallo
Ik ben op zoek naar het invoegen van een vooraf geregistreerd onderdeel (van een model) in een assemblage waarvan de afmetingen de beperkingen kunnen volgen die sinds de assemblage zijn opgelegd.
Is dit mogelijk?
Hallo @vincent.slb
door uw onderdeel in de assemblage te maken
Extrusie tussen 2 vlakken (het is de offsetwaarde van deze vlakken die de grootte van uw onderdeel bepaalt
als ik het probleem goed begreep ;-)
@+
Hallo @gt22,
Sterker nog, ik wil een onderdeel uit een model importeren om te voorkomen dat ik alles opnieuw teken. In dit geval leiden de beperkingen die ik toevoeg tot tegenstrijdigheden in mijn stuk.
Door bewijs @vincent.slb
dus het opnieuw maken van een nieuw stuk heeft denk ik de voorkeur
Dus je neemt je stuk terug, je transformeert het via limieten aan het plan en je hernoemt dit genoemde deel
En het hangt ook af van het type kamer
@+
Het werkte!
Bedankt!!
Nadat ik het op de X-as heb uitgerekt om het meubel aan te passen aan een ruimte, zou ik hetzelfde willen kunnen doen op de Z-as, of zelfs op de drie assen.
Kan ik de afmeting van een schets associëren met een verschuiving tussen twee vlakken (zoals bij het gebruik van de extrudeerfunctie tussen twee vlakken)?
Via 3D-schetsen?
@vincent.slb
Het zou verstandiger zijn geweest om te beginnen
Om het probleem van uw verzoek uit te leggen
Vanaf het begin
Dus een model van meubels
dat we de zijkanten in XYZ willen kunnen aanpassen
afbeeldingen, het onderdeelbestand (in parasolid) om het voor iedereen te kunnen lezen
zou verstandig zijn geweest
De DriveWorks-invoegtoepassing is gemaakt voor
Maak anders het meubilair in de montage
en zorg ervoor dat alle onderdelen van de genoemde assemblage worden beperkt via het externe frame
In dat geval volgt alles vanzelf
@+
Hallo
Voor degenen die alleen meubels of houten dingen maken, is het beter om jezelf uit te rusten met SWOOD volledig SW-compatibel en volledig parametrisch (zie tegen het einde van de video.
https://www.youtube.com/watch?v=k85ddpFsDZY
Vriendelijke groeten
Op dit moment is er een oplossing gevonden op basis van het advies van gt22
Creatie van een 3D-schets,
Opstellen van referentieplannen (1 per gezicht),
Verwijzend naar de geometrie van de 3D-schets in relatie tot de referentievlakken,
Maak een onderdeelsjabloon.
De geometrie die door de 3D-schets wordt geleid, volgt dus de afmetingen die worden aangegeven door de referentievlakken. Ze zullen worden gebruikt om het onderdeel te parametriseren in de context van een assemblage.
Als iemand een efficiëntere methode heeft onder solidworks pro ben ik geïnteresseerd. Anders ga ik af en toe naar opritten of hout kijken.