Hoi allemaal
Mijn doel is om een macro te maken die het invoegpunt van mijn gat verwijdert en er vervolgens een toevoegt op een bepaalde positie. Ik heb echter een probleem, de functie " createpoint " plaatst wel een punt op de gewenste coördinaten, maar koppelt het punt niet aan het doorboorde oppervlak (ook al geeft het wel de gegeven coördinaten). Mijn boring is dus niet klaar omdat hij het bijbehorende oppervlak niet vindt.
Heeft iemand deze functie ooit gemanipuleerd?
Bedankt.
Geef een voorbeeld, het zal eenvoudiger zijn
Thuis werkt het
Sub main()
Dim swApp As Object
Dim Part As Object
Dim myModelView As Object
Dim skPoint As Object
Set swApp = Application.SldWorks
Set Part = swApp.ActiveDoc
Set myModelView = Part.ActiveView
Set skPoint = Part.SketchManager.CreatePoint(0, 0, 0#)
Part.SetPickMode
Part.ClearSelection2 True
End Sub
2 likes
In feite is het niet de functie voor het maken van punten die niet werkt, het is meer dat het gemaakte punt niet bij de functie past
Het punt dat hier wordt gecreëerd, wordt verward met het plan, maar niet " in het vliegtuig ", zoals de beperking me zou toestaan te doen, maar handmatig
de vraag is daarom of het mogelijk is om het punt (dat in een 3D-schets zit) direct te creëren met de beperking " op het vliegtuig "?
Bekijk de api om te zien hoe je een punt kunt ophalen en toevoegen in deze functie.
Als ik me niet vergis, zou het je moeten helpen:
https://help.solidworks.com/2022/English/api/sldworksapi/Get_Sketch_Points_in_Wizard_Hole_Example_VB.htm