Een straal maken in 3D-schetsen

Hoi allemaal 

Ik moet een straal maken tussen twee niet-coplanaire cirkelbogen in een 3D-schets, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet doen. 

Heeft iemand een idee? Het uiteindelijke doel is om een sweep te maken naar aanleiding van deze schets. 

Ik heb een illustratie afbeelding in de PC gezet.

pb_rayon_esquisse_3d.png

Hallo

Schets verlof functie...

@+

Edit: oeps ik schreef zonder te controleren sorry, het werkt niet op 2 bogen, 

Je moet een spline maken die door een punt op elke boog gaat en deze in tangentie beperken...

2 likes

Een spline of een 3-punts boog, zoals Coyote zegt.

De punten kunnen zich echter overal op de bogen bevinden.

Een klein trucje om ervoor te zorgen dat je niet het verkeerde plan krijgt, de opnamen kunnen worden geselecteerd met behulp van de "TAB"-toets.

Een oplossing is om door te gaan met bouwen; Bijvoorbeeld door te beginnen met een bol die je leegt om de gewenste bogen te verkrijgen. Dan maken we het verlof tussen de 2 zijden met de functie. Vervolgens maken we een 3D-schets en zetten we de 3 bogen om waarin we geïnteresseerd zijn; We verkrijgen de 3 raakbogen (2bogen + filet) in de ruimte. We verbergen de bol.

De 3 bogen kunnen worden gebruikt als scanpad (zie bijgevoegde afbeelding)

conge_en_3d.jpg
1 like

Een andere mogelijkheid: sluit de omtrek van de 2 bogen zodat je 2 vlakken hebt die elkaar raken waar je het vertrek wilt maken. Doe dan het verlof van de 2 shots.

Vervolgens maken we een 3D-schets waarbij we de gewenste randen draaien.

conge_en_3d_3.jpg

Hallo

Van mijn kant zou ik kiezen voor een driepuntsboog door tangentierelaties en een straal toe te voegen.

A+

capture2.jpg
4 likes

U kunt één 3D-schets maken voor uw scan, anders kunt u een plan maken om uw twee schetsen met elkaar te verbinden