Een profieldatabase maken

Hallo 

Ik ben op zoek naar een database met gestandaardiseerde profielen voor gelaste samenstellingen op CATIA, zodat ik ze kan hergebruiken en ze alleen nog maar hoef te extruderen op geleidelijnen. Ik heb deze procedure online gevonden: 

https://cao-3d-pro.com/dassault-catia/dassault-copie-optimisee/dassault-catia-copie-optimisee-creer-chassis/

aan de andere kant herkent CATIA mijn profielen niet (die in . CATPart, geëxtrudeerde secties van 1 mm dikte) als te importeren documenten. Ik weet dat je op Solidworks mechanisch gelaste assemblages kunt maken met behulp van gestandaardiseerde profielen in de . SLDLFP . Ik heb ze geconverteerd naar . CATPart, maar zoals ik al zei, CATIA accepteert ze niet. 

Iemand een idee van hoe je .part te maken dat kan worden gebruikt als een document naar instantie? 

Bij voorbaat dank. 

Hallo

Waarom zoekt u niet naar een bibliotheek in DXF- of DWG-formaat. Deze zouden normaal gesproken bruikbaar zijn...

1 like

Zie deze tutorial

https://www.youtube.com/watch?v=JbzKiwUEVUo

@+

3 likes

Hallo.

De. CATPart is het CATIA V5-bestand, een conversie van een SolidWorks-bestand kan je alleen een Solid en een paar wireframes opleveren als je rekening houdt met de conversie.

Geoptimaliseerde kopieën kunnen daadwerkelijk aan uw behoefte voldoen , het is een mechanisme voor het reconstrueren van een ontwerpsequentie in dezelfde of een nieuwe omgeving, hiervoor is het noodzakelijk dat de elementen (functies) een CATIA-constructiegeschiedenis hebben, vooral ouders, zoals in uw geval (de moederconstructielijn van de extrusierichting van het profiel).

Als je een vaste stof hebt hersteld, is het heel gemakkelijk om de omtrek in een schets te importeren.

Een andere manier: zoals de link naar @gt22 de module "Structuur" heeft, is deze hiervoor gemaakt en moet deze vertrouwen op een bibliotheek met standaard- en aangepaste profielen, zoals bij SolidWorks. (Ik heb deze module niet).

Edit: Ik heb gekeken naar de procedure, het laat zien hoe het skelet (de structuur van het chassis) te maken, maar laat niet zien hoe je de geoptimaliseerde kopieën moet maken (standaardprofielen, noch de catalogus om ze te openen).

Op dit punt kan ik je helpen onder welke versie van Catia jij bent.

Re-EDIT, vanmorgen niet wakker geworden, de procedure staat ernaast, dus hiermee heb je alle info, gewoon om te vereenvoudigen, er is een "verdikking" optie onder de pocket extrusie functies, etc, dit voorkomt het tekenen van de dubbele lijnen van de profielen (als ze een constante dikte hebben natuurlijk).

2 likes

Hallo, het lijkt mij dat je vaste vormen kunt invoegen (zoals vierkant, bol, ...   zonder te schetsen) rechtstreeks uit het invoegmenu en gebruik vervolgens de zakfunctie.