Hallo, ik zou graag willen weten of je me kunt helpen. omdat ik verschillende stappen heb die repetitief zijn, daarom zou ik graag uw hulp willen hebben voor een macro die het automatisch zou kunnen doen.
Ik heb verschillende iges, deze iges zijn onderdelen (oppervlakken) van verschillende maten en vormen, er kunnen gebogen delen zijn
Het is mijn taak om ze te positioneren, uit te vouwen als het deel en vouwt en ook om al deze delen in het zicht van de gezichten te hebben. Dan moet ik op deze delen een dikte toevoegen.
Bij het opnemen zou ik het vooraanzicht van de kamer en het linkeraanzicht nodig hebben, indien mogelijk, om deze twee aanzichten in hetzelfde vlak te hebben.
Ik heb een macro die de reeds bestaande tekeningen omzet in DXF, maar na het maken van de tekeningen met vooraf gedefinieerde weergaven weet ik het niet...
Bedankt voor je hulp, maar ik zou het tegenovergestelde van je macro nodig hebben, dat wil zeggen dat ik van een IGES een tekening moet maken en vervolgens dat deze tekening (gedefinieerd voorvlak en linkeraanzicht op hetzelfde moment) wordt omgezet in DXF.
Dit lijkt mij vrij moeilijk te bereiken. Inderdaad, zoals u zelf uitlegt, hebben uw stukken verschillende maten en vormen... en zelfs van verschillende ontwerpen (gebogen of ongebogen platen, machinaal bewerkte onderdelen, enz. enz.). Kortom, niets dat geen dom en ondoordacht automatisme zou kunnen toestaan.
En dan, vanuit een concreter oogpunt, zie ik niet echt hoe ik de macro kan vertellen welke weergave de voorste is en welke de linker in je IGES (aangezien niets "standaard" lijkt te zijn)
- Dan voegen we bijvoorbeeld 4 weergaven in, en we verwijderen degene die niet passen! Dit scheelt al veel tijd. En als de configuratie niet de juiste is, kunt u deze wijzigen door met de rechtermuisknop op de eerste weergave te klikken (= de bovenliggende weergave, en deze wijzigt alle andere weergaven = de onderliggende weergaven, bijvoorbeeld om de configuratie uitgeklapt te zetten).
- Vervolgens voegen we de objecten van het model in (of de afmetingen met de hand als het niet werkt):
Dank u voor uw antwoord; Ik voeg zo'n bestand toe, het zal veel eenvoudiger zijn en je zult mijn probleem beter begrijpen. Dus in dit bestand voeg ik een iges toe en ook een dxf, deze dxf vertegenwoordigt de laatste stap die ik nodig heb na het maken van een macro. Ter informatie , deze bestanden zijn altijd in iges en deze bestanden zijn oppervlakken. Dus ik moet ze 90 graden draaien, dan een dikte aanbrengen en een voor- en linkeraanzicht maken, zie het uiteindelijke aanzicht. (bijgevoegd DXF). (Het vooraanzicht wordt gebruikt voor lasersnijden en het linkeraanzicht als inspectiemiddel na het buigen van het werkstuk). (de stukken veranderen van grootte en vorm, maar het zal niets veranderen voor de positionering denk ik)
Om tijd te besparen, zou ik graag een macro hebben die deze stappen met één klik kan uitvoeren. Is het haalbaar?
Wees voorzichtig, het is beter om de muis niet te gebruiken, anders is het resultaat willekeurig!
Probeer dus alles op het toetsenbord te doen.
In het slechtste geval doe je je macro stap voor stap: je moet een eerste macro starten (waarom niet met een sneltoets), met je muis op een gezicht klikken, je tweede macro starten, enz...
Sterker nog, je wilt het werk van een cartoonist automatiseren als ik het goed begrijp?
Dat gezegd hebbende, denk ik nog steeds dat het onmogelijk is. Te veel parameters die fluctueren.
Maar als het werkt, zoals @.PL. Het moet precies hetzelfde zijn van het ene bestand naar het andere. Dat lijkt mij onwaarschijnlijk, al was het maar om rekening te houden met de grip van de dikte of het aantal vouwen
Ik kan je helpen met je macro. Ik heb niet veel tijd, maar als je het hebt, moet het worden beheerd.
Neem contact met me op in PM en stuur me een stukje code als je hebt. Als we iets gedaan krijgen (of als we ondersteuning nodig hebben) zullen we hier posten.
Ik lees de berichten snel en ik wil er graag nog 2 dingen aan toevoegen als het je kan helpen:
Als je myCADtools hebt, is de "SmartDrawings" erg handig om veel plannen te maken met dezelfde vooraf gedefinieerde aanzichten. Uit een lijst van onderdelen/assemblage maakt hij alle tekeningen volgens een model (vooraanzicht, rechteraanzicht etc...).
Voor macro's is het het gemakkelijkst om er een op te nemen en deze indien nodig aan te passen.