Het creëren van een oppervlak tussen twee vlakken

Hallo

Omdat ik nieuw ben op deze site, hoop ik op de juiste plaats te posten. Ik ben opgeleid als elektronicatechnicus, ik gebruik af en toe Solidworks en daarom weet ik niet  zeker of ik het juiste mechanische vocabulaire gebruik.

Voor de 1e keer moet ik aan één kant een O-ring installeren en kom ik twee problemen tegen:   

De eerste die dit gezicht goed tekent:  Op de bijgevoegde tekening geeft de bel met nummer 1 het oppervlak aan waarop ik de groef van de O-ring moet opnemen. Ik kan geen aaneengesloten gezicht maken op het geheel van dit gezicht, in de detailweergave kun je zien waar ik vastzit, ik kan de twee vlakken (op twee verschillende vlakken) niet verbinden met stralen tussen 5 en 10 mm.  Vloeiende... maar ik kan het niet.

De tweede is het maken van deze rechthoekige groef:  ik slaag erin om met een veeg een groef op te nemen als de te verwijderen schets rond is of als deze vierkant is, dus als de grootte van de groef in alle vlakken identiek is. In mijn geval is de schets van de groef rechthoekig, dus de diepte en breedte veranderen afhankelijk van het vlak.

Ik denk dat het te doen is, maar ik heb er niet genoeg vaardigheden voor. Als iemand de tijd kan nemen om me te helpen, zou het geweldig zijn om het me gewoon uit te leggen.

Bedankt en tot ziens .

fond_de_coque_v4.pdf

Hallo

Als ik het verzoek goed heb begrepen, is het haalbaar met 2 curves, elk met een rechthoekig scanprofiel dat is georiënteerd zoals het hoort. 1 ronding + 1 profiel voor je horizontale vlak en 1 bocht + 1 profiel voor de rand van je "hoofdeinde".

hallo Sylk,

Ik kan het principe zien, in "3D-schets" heb ik in elk vlak een rechthoek getekend en loodrecht op het vlak.

dan nog steeds in 3D een curve (niet makkelijk om in 3D te doen, misschien omdat de twee vlakken niet op 90° staan, maar op 100°.

Toen was er tijdens de gladgestreken sweep een mislukking.

Ik zal het nog een keer doen om te zien.

Bedankt.