Hallo Stefbeno en Sylk.
Wat de ontwerpbeoordeling betreft, deze zal meer dan belangrijk zijn! en ik reken op het advies van de bedrijven die ze zullen produceren, maar pas als we zelf zo goed mogelijk hebben gedefinieerd wat we willen.
Inderdaad, ik heb je niet alle ins en outs van het hele ding of een specificatie gegeven, omdat ik niet het gevoel wilde hebben dat ik je de baby gaf en je liet werken, maar gewoon om te profiteren van je hulp.
Maar om de nieuwsgierigheid te bevredigen en een completer idee te hebben (wat normaal is bij het nadenken over oplossingen), voeg ik de hele modellering (stap) toe en ook wat uitleg. Het onderdeel waar we het sinds het begin van dit bericht over hebben, is een "muurdoosbodem", waarop elektronische subassemblages zijn gemonteerd en op "Het nu genoemde: hoofdeinde" connectoren zijn gemonteerd. Dit deel wordt vervolgens afgesloten door een "Plastic Hood" om het geheel af te dichten . Deze kap heeft een tweede functie, namelijk het toevoegen van opties, maar meer dan veel tekst zal een blik veelzeggender zijn.
Door een gebrek aan informatie van mijn kant werkt Stefbeno's idee nr. 2 niet, omdat aan de andere kant, weet je, het "lettertype van de behuizing" en het hoofdeinde niet los kunnen worden gezien, aan de andere kant is idee nr. 1 nogal interessant en lijkt mij goed te exploiteren.
- Het gele stuk is degene die je kent.
- Het grijze stuk is de capuchon.
- De onderdelen in het blauw zijn optieboxen
- Fuchsia onderdelen zijn rolluiken wanneer de keuzevakken niet bestaan.
Misschien zie je wat verschillen in modellering, vooral op het gewricht, want ik stuur je een eerdere versie van de stap.
Bernard.
assboitier.step
1 like
@bernard.bouffil: Hartelijk dank voor het delen.
Mijn kleine opmerkingen:
- De kap vliegt er niet af met 10 schroeven om hem vast te houden... Ik zou zeggen dat 6 genoeg kan zijn.
- Dit knooppunt lijkt me een nest voor EMM##des:

Ik denk dat je, zonder het totale volume (breedte en hoogte) te veranderen, erin kunt slagen deze trap te vermijden en een vlakke kruising te hebben: je moet de blauwe dozen een beetje optillen en misschien de vloer van de gele kamer afdalen, zelfs als dat betekent dat je de radiator iets moet verzonken.
- De schroef in de linkerbovenhoek botst tegen een connector (maar dat heb je eerder gezien).
Hallo Stefbeno,
Ik had in een 1e versie, 6 schroeven gezet. Maar als ik voorbeelden neem op muurdozen van bijna identieke afmetingen , was er ongeveer elke 10 cm een schroef, waarvan ik 4 schroeven toevoeg, ik stelde me voor dat dit nodig is om de pakking te "verpletteren".
Wat betreft het kruispunt dat je me laat zien (het nest van problemen), zoals je zag in de kamer die je hebt aangepast, is het veranderd om dit nest van em...
Ik heb ook de positie van de voegen op de blauwe hoesjes en de fuchsia hoezen veranderd . Ze gaan nu in de gaten in het schroefgat en richten in de montagegaten van de kap die blind zijn geworden. Dit vermijdt de verbindingen en bewerkingen die zich onder elke schroef bevonden.
Ik ben er nog steeds mee bezig.
Bernard.
Het idee is dat het gewricht goed wordt samengedrukt.
Aangezien u zich niet in een zeer beperkte omgeving (schok, druk) lijkt te bevinden, is het de geometrische precisie van de onderdelen die uw aantal schroeven zal bepalen. Het zou beter zijn als de onderdelen aan de basis correct worden gekoppeld in plaats van ze met de schroeven te moeten forceren.