Creatie dwg van massief met blok voor elk onderdeel

Hallo, ik zou graag willen weten of het mogelijk is om een dwg van een vaste stof van een set op te nemen, en dat elke subset is geblokkeerd voor registratie? En zo ja, hoe doen we dat?

Hallo
Als ik het goed begrijp, heb je 2 behoeften:

• Sla een set op in DWG: daar, geen probleem, opslaan als / dwg.
  • Blokkeer elke S/E: Ik zie niet wat je wilt doen
1 like

Hallo;

Ik begrijp de vraag ook niet echt... (Wat bedoel je met "geblokkeerd", vergrendeld of opslaan als een DWG-blok?)
Als je verschillende blokken van je subassemblies wilt maken van een hoofdassembly naar een *.dwg, denk ik niet dat dat mogelijk is, tenzij je ze onafhankelijk opslaat, ze converteert naar een blok en vervolgens een DWG opnieuw bouwt met je subassemblies.

Ik weet niet eens zeker of dit via een macro in Solidworks kan.
Trouwens, ik weet niet zeker of Solidworks weet hoe je blokken moet maken met save-as...

Vriendelijke groeten.

2 likes

Hallo ja, ik wilde dat elk onderdeel en elke set geblokkeerd zou worden, om te voorkomen dat dwgs volledig bedraad zouden zijn. Of vermijd het opnieuw blokkeren van elk onderdeel van de set afzonderlijk.
Ik vermoedde dat hij niet echt oplossingen heeft, maar hoop doet ons leven ^^ bedankt voor je antwoorden.

Bekabeld!???
Je hebt het niet over 2D-tekeningen, maar over dwg 3D-exports?

Het is niet logisch in vergelijking met de titel.
Ik begrijp er steeds minder van.

Vriendelijke groeten.

1 like

[Zozo MODE verbrandt een AAN-neuron]

ON Block Translator: betekent blokkeren, niet een schets die in een blok wordt omgezet

[quote="charly.pillot, post:1, onderwerp:110264"]
DWG van massief van een set
[/citaat] Dus een ASM getransformeerd in DWG

[quote="charly.pillot, post:1, onderwerp:110264"]
dat elke subset wordt geblokkeerd voor registratie
[/citaat] Zodat alle beperkingen van de montage behouden blijven

Vraag bij drie roebel en 2 kopeken
Als we ASM eerst omvormen tot . PART en dan zetten we het om in DWG, zouden niet alle bestanddelen geblokkeerd worden?
Aan de andere kant, hallo update in geval van wijziging van de originele ASM

[MODUS zozo verbrandt een neuron /OFF]

1 like

Hallo

Ik denk dat @Zozo_mp eigenlijk voor niets :wink: een neuron hebt verbrand.

In de tijd dat ik SW gebruik, heb ik nooit een DXF/DWG-export kunnen doen, anders dan een weergave, een gezicht, een uitgevouwen toestand of een MEP.
Ik heb al verzoeken gehad van klanten of onderaannemers die dit soort bestanden voor hun CAD-software willen hebben, maar SW kan dit (voor zover ik weet) niet.

Aan de andere kant opent het DWG 3D-bestanden heel goed, klanten hebben me er al een paar gegeven...

En om @Zozo_mp te beantwoorden , ja, deze manip vergrendelt alles. Het geheel is te vinden in een multi-body stuk en dus volledig gefixeerd. Ik doe dit heel vaak voor bepaalde vereenvoudigingen.

Succes.

1 like

Hallo
om SW 3D naar dwg 3D te exporteren, moet je een 3D-uitwisselingsformaat doorlopen, zoals x_t, step, iges, sat enz. Een formaat dat autocad kan importeren.
Ik weet niet van een directe export methode.

3 likes

Hallo

Ik heb alleen de categorie veranderd om misverstanden te voorkomen.