Een kabelelement (mechanisch) maken in een bibliotheek met 1 configureerbare lengte

Hoi allemaal

Ik maak gebruik van deze periode om SWK beter onder de knie te krijgen en mijn bibliotheek uit te breiden. Om het tekenen van kabelelementen te vereenvoudigen en tijd te besparen, roep ik u daarom op om in de bibliotheek te vinden hoe u deze kunt formatteren.

Qua kabelsluitingen heb ik verschillende mogelijke configuraties aan 2 uiteinden: vrij uiteinde, mouwlus, gesloten lus met kabelbinders met/zonder nokken. Tussen de 2 uiteinden heb ik ofwel een eenvoudige extrusie of een scan, afhankelijk van de configuratie. Bijgevoegd is een exemplaar met nok + kabelbinders.

Tot op heden gebruik ik 2 technieken om te tekenen (zonder de bibliotheek te gebruiken):

- of ik dupliceer een kant-en-klare kabelassemblage en pas deze aan. Ik kom dus uit op 1 bestand per kabel

- of ik heb een sub-assemblies met alleen de uiteinden en de verschillende configuraties. Ik teken ernaast alleen het vrije deel met 1 bestand voor alle lineaire lengtes (deelfamilie) en/of 1 bestand per onderdeel voor de sweeps. Mijn "kabel" is dus niet van een enkele lengte, maar opgebouwd uit uiteinden.

Vandaag wil ik dit integreren in de bibliotheek voor het tekenen van kabels. Welke oplossing is volgens jou het beste (niet per se met de huidige technieken?); wetende dat ik de lengte direct met de hand definieer en/of de routing via een montageschets voor uitvoering in constructies.

Bedankt voor je hulp

fermeture_de_cable.png

Hallo

Voor mij, om het simpel te zeggen, zou ik alleen de kabeluiteinden in een bibliotheek plaatsen, en de strengen afzonderlijk in stukken zoals je nu doet.

Dat is een goed vervolg.

@+.

AR

2 likes

Bedankt voor je feedback,

Dit is inderdaad wat ik ook bedacht toen ik keek naar families van onderdelen, intelligente componenten.... maar aangezien ik geen expert ben, kost het niets om te raadplegen;)

1 like

Volgens SW-versie 

Ik zal het proberen via piping

Flexibele of stijve buis

en de uiteinden als beslag 

(te, elleboog, enz....)

met dezelfde soort beperkingen als piping

@+;-)

3 likes

We hebben 1 SWK Pro en 1 SWK Prenium (voor de elasticiteitssim). Ik wist er niets van, ik zal er eens naar kijken;)

Bedankt voor de info

@+

Slimme componenten laten te veel bugs vallen...

2 likes

Ok, goed om te weten

1 like

Zoals @AR zegt

Ja, het is een schande

dat we niet  goed kunnen werken

met slimme componenten

Het werkt goed, maar in kleine doses ;-)

@+

1 like

Of als alternatief, een component met een basislengte in de bibliotheek en deze vervolgens virtueel maken en de lengte in de assemblage wijzigen.

En voor de aanduiding maak je de kabellengte gelijk aan een schets en de gekoppelde.

Het voordeel is dat als u uitgaat van een assemblage en deze kopieert, u niet voorzichtig hoeft te zijn, u direct uw kabellengtes kunt wijzigen die alleen betrekking hebben op de assemblage. En anders vertrek je vanuit de bibliotheekzaal, dus altijd dezelfde basis.

3 likes

Ik zal alle oplossingen testen, zodat ik de meest praktische en snelle zal zien.

Bedankt

1 like