Creatie van een deelfamilie onmogelijk op solidworks 2020/windows 10/office 365

Hoi allemaal

Mijn ontwerpbureau is onlangs uitgerust met nieuwe premium CAD-configuratiestations... super! Op 2 na vinden we bij allemaal hetzelfde probleem: het is onmogelijk om een familie van onderdelen te maken. Invoeging/tabel/onderdeelfamilie, leeg of automatisch, er gebeurt niets.

Na vele verwijderingen, herinstallatie van solidworks en office, opschonen van het register, altijd hetzelfde probleem.

We hebben alles vergeleken met de 2 stations waarop alles goed werkt, en we hebben niets gevonden.

Het gekste is dat wanneer SW in de admin-modus wordt uitgevoerd, het werkt; Het probleem is dat in deze modus geen toegang tot het bestand op de bedrijfsserver mogelijk is.

Help alstublieft!

Hallo

Aangezien je toegang hebt tot de Mycad tool, ga ik ervan uit dat je in onderhoud bent. Het zou voor u sneller zijn om een ticket te openen bij de hotline en zij zullen uw pc overnemen om te zien wat er mis is.

Uit het geheugen hadden we hetzelfde probleem op een werkstation en de computer was teruggegaan naar een oudere versie van Excel om het probleem op te lossen.

1 like

Het ticket is natuurlijk al geopend, ik wacht op een reactie (ticket nog steeds niet toegewezen); Het is echt een blokkerend probleem:

Op 2 werkstations werkt alles goed, op 2 andere is het onmogelijk om te maken maar bewerken mogelijk, en op de laatste is noch creatie noch bewerking mogelijk.

Wat betreft het overschakelen naar een eerdere versie van Excel, aangezien we Office 365 gebruiken met automatische upgrades, weet ik niet zeker of dit mogelijk is.

Hallo @surfer van geld

Als het werkt in de admin-modus en KO in de gebruikersmodus, ruikt het naar rechten die niet ergens aan de twee betreffende werkstations zijn toegekend.

Vriendelijke groeten

1 like

Nou, alle gebruikers zijn beheerders van hun werkstation...

Zie onder andere dit onderwerp:

https://www.lynkoa.com/forum/solidworks/office365-et-solidworks-2017?page=1

1 like

Ik heb hetzelfde probleem, en het is een administratieve instelling , onder win10, 

Ik zou "admin nodig" zijn op het netwerk = > dus lokale solidworks werkt bovenaan, maar mijn toolbox beheer op het netwerk is geblokkeerd.

Een verhaal over schrijfrechten na links naar de server 

Totale controle noodzakelijk , want het recht hebben om te beschrijven op de netwerken in Win10 betekent niet dat je altijd het recht moet schrijven om ..... te beschrijven met kantoor!!

We zoeken nog steeds naar een manier om het te omzeilen

1 like

Probleem opgelost, maar in de modus zware artillerie: formatteren en opnieuw installeren.

Het formatteren en opnieuw installeren ging sneller dan het oplossen van het probleem;

Probleem opgelost, maar in de modus zware artillerie: formatteren en opnieuw installeren.

Het formatteren en opnieuw installeren ging sneller dan het oplossen van het probleem;

De volledige controle over de werkplekken is overgedragen aan de gebruikers, tot wanhoop van de IT-afdeling, maar ach, als het moet, moet het wel.

1 like