Creatie van spiedraaddraden en verwijdering van materiaalassemblage

Hallo

Ik vraag het je omdat ik een probleem heb met het ontwerp en dus met de montage van 2 stuks.

Het 1e stuk is een soort draad die ik heb gemaakt met de spline en voor de dikte heb ik aan het uiteinde een vlak gemaakt waar ik een cirkel met de gewenste straal op heb gebouwd en zo kon ik de draad langs de spline bouwen . Ik kan de 2 uiteinden echter niet tengant hebben (wat ik wil) omdat ik de 2 uiteinden plat wil hebben, dus ik snijd een van de uiteinden af door de afmeting op te geven, d.w.z. de afstand in y (verticaal) tussen deze 2 uiteinden. Ik deed toen een herhaling volgens een vlak (in beide richtingen). 

Dan is het 2e stuk een geëxtrudeerd vierkant met een gat in het midden, dus een verwijdering van materiaal van een bepaalde dikte. Ik wil dan tijdens de montage het 1e deel in dit vierkant (in contact met de randen van de materiaalverwijdering) invoegen. Maar daarvoor moet ik het garen op dezelfde manier maken, dus natuurlijk met dezelfde schets als het 1e stuk en dan het materiaal verwijderen. Het 1e stuk (de draden) past echter niet op de daarvoor gereserveerde plaats, namelijk het verwijderen van materiaal. Ik moet dit aan alle 4 de zijden van de materiaalverwijdering van het vierkant doen.

Ik was in staat om dezelfde afmetingen te plaatsen, maar het probleem kan komen door een deel van de draad aan het ene uiteinde door te knippen, maar uiteindelijk blijven de afmetingen hetzelfde. 

Ik ga de 2 stukken en de montage bevestigen om het duidelijker te maken, want zo uitleggen, het is nog steeds ingewikkeld om te ontwerpen. Ik ga ook screenshots plaatsen.

Hieronder een foto van de schets van de draad, dan een met de plaats waar ik heb gesneden om het oppervlak van het uiteinde plat te maken, dan een van het patroon (herhaling van de draden (40 draden)), dan een foto van het vierkant met de verwijdering van materiaal dat overeenkomt met de draden waar ik op dezelfde manier te werk ging als de draden (20 van elke draad). kant van het plan dus 40 in totaal en esnuite heb ik miror gemaakt en hetzelfde voor de 2e kant) en tenslotte een dwarsdoorsnede van het vierkant met de schets van de draad.

Als iemand een idee heeft hoe ik dit alsjeblieft moet doen, kan dit me enorm helpen.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Crdt,

David.

zoon.sldprt

Hier is het vierkant met de naam moulage_corps aan bevestigd.

Samenvattend wil ik dat de draden passen in het verwijderen van materiaal dat voor hen is gereserveerd in het vierkant (moulage_corps)

Bedankt voor alles.

David.

moulage_corps.sldprt

Hallo @ David

Je hebt je probleem gedeeltelijk opgelost

Het enige probleem, lijkt mij, is uw verwijdering van materiaal, dat, via uw eindpunten, uw verwijdering van materiaal niet volledig is, hiervoor zou uw schets uit uw kamer moeten komen

en je walkthrough verlengen  deze Spline 

Of neem je stuk en via Combine Material Removal creëer je dit kanaal 

de rest repetities 

Het leggen van een diagonaal in bouwlijn en symmetrie 

een andere en re symmetrie 

met of zonder splines onderdelen

@+

5 likes

Hallo David,

Ik weet niet of ik ze allemaal heb begrepen, maar hier is een tutorial met je onderdelen.

zip met ASM en PRT tutorial

Vriendelijke groeten

nouveau_dossier_2.zip
1 like

Hallo David,

Een kleine correctie na een beetje slaap, je moet geen symmetrie maken van de herhaling voor twee resonanties.

1 De software maakt een symmetrisch onderdeel (in dit geval is het niet nodig, maar het verschijnt wel als zodanig in de nomenclatuur)

2 Er zijn twee momenten in het toneelstuk waar het werd gemaakt.

Het is daarom noodzakelijk om een tweede herhaling te doen voordat de herhaling circuleert.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo gt32,

Dank u voor uw antwoord. Het probleem komt dus voort uit het schetsen van de draden voor het verwijderen van materiaal (in het vierkant). Ik begreep niet echt het feit dat ik mijn stuk nam en het kanaal creëerde via het verwijderen van materiaal. In de 1e kamer waar ik het garen maak? Hoe maak ik de schets van de verwijdering van materiaal, wetende dat ik het in het midden van het kleine vierkant (gat) van het 2e stuk wil maken.

Ik ga de dag weer besteden aan het zoeken naar een oplossing.

Nogmaals bedankt voor uw antwoord.

David.

Hallo Bruno,

Dank u voor uw antwoord. Ik ga kijken naar je zip en tutorial in de hoop mezelf te deblokkeren.

Ik dacht dat ook over de symmetrieën, maar als ik het aantal draden tel, heb ik er 40. Dan maakt  hij er 2 op dezelfde plaats zonder dat we enig verschil zien.

Wat ik deed is het stuk zo in het midden maken zoals je kunt zien op de dwarsdoorsnede en dan herhaling van 20 aan de ene kant en 20 aan de andere kant en dan symmetrie en ik maakte de 2e schets aan de andere kant van het vierkant en hetzelfde voor de rest. Ik zal dus aan elke kant van het vierkant 1 schets moeten maken, wetende dat mijn schets misschien niet goed is zoals gt32 aangaf. 

Ik zal zien hoe ik eruit kan komen.

David.

Je tutorial Bruno is echt goed. Je hebt mijn probleem goed begrepen. Bedankt voor de tijd die je hebt besteed aan het helpen van mij, ik zal proberen elk van de stappen te volgen.

Vriendelijke groeten

David.

1 like

Hallo David,

Ik weet niet of ik alles van je probleem heb begrepen, maar het zou niet zijn omdat je draad niet rond is? Ik heb een wijziging aangebracht als bijlage

moulage_corps.sldprt

Hallo Gilles,

Ik heb een cirkel gemaakt om de geveegde baas te doen, maar misschien heb ik het verkeerd gedaan.

Bedankt voor je bestand, ik moest een manier vinden om het bestand te openen dat afkomstig is van een oude versie van solidworks naar de 2019-versie en ik kon de 4 materiaalverwijdering en 4 extrusie zien, maar ik kan het originele onderdeel niet zien. Het vertelt me geïmporteerd (dus geïmporteerd onderdeel stel ik me voor) en vervolgens de functies die je daarnaast hebt gemaakt. Als er een manier is om het geheel te herstellen, ben ik een nemer.

Maar met de wijzigingen die je hebt aangebracht, kan ik een beetje zien hoe je te werk bent gegaan.  Heb je de wijzigingen van mijn kant aangebracht door van kant te veranderen of niet? Bijvoorbeeld de afstand tussen de uiteinden van de draden (materiaalverwijdering).

Vriendelijke groeten

David.

Ik ben vergeten een screenshot bij te voegen van wat ik heb toen ik je bestand opende.

Bedankt.

Oh ja, ik ben in 2020, in feite heb ik een cirkelvormige veeg gemaakt met je schets, ik heb het verkregen stuk aan de uiteinden verlengd , ik heb je herhalingsfunctie overgenomen, ik heb de symmetrieën vervangen door een cirkelvormige herhaling, en ik eindigde met een combinatie van aftrekkende volumes

sans_titre1.jpg
1 like

OK. Heel erg bedankt, ik ga het dit weekend proberen in de hoop te slagen.

Met vriendelijke groet.

David.

Hoi allemaal

Ik heb het probleem ondanks jullie hulp nog steeds niet kunnen oplossen. Na een aantal keren geprobeerd te hebben, heb ik dit probleem opgegeven, maar ik moet het echt oplossen.

Het is voor mij onmogelijk om plannen direct in de montage toe te voegen om de draad en de tekening van de materiaalverwijdering die de draad herbergt te koppelen. Ik zie niet in hoe je het hebt gedaan Bruno (na je tutorial).

Ik heb de uiteinden van de films verlengd, maar het is het feit dat ik de 2 schetsen aan elkaar koppel, zodat ze perfect in elkaar passen, dat ik niet kan doen. Het feit dat het oppervlak van de uiteinden van de draden niet volledig cirkelvormig is, is ook een probleem (aangezien het een spline is).

Zou het mogelijk zijn om hier meer informatie over te krijgen en een uitleg of heruitleg over hoe stap voor stap te werk te gaan ?

Alvast bedankt voor uw begrip en hulp

David.

Hallo

Ik heb de onderdelen en een tutorial gezet.
Ik weet niet wat ik anders moet doen. De verzonden onderdelen functioneel zoals u wilde?
Afgezien van symmetrie.

Hallo Bruno,

Inderdaad, en ik dank u daarvoor. Bij het openen van de assemblage die je me stuurde, verschenen er enkele fouten met betrekking tot het maken van threads en ik weet niet waar ze vandaan kunnen komen. Ik zal hieronder een screenshot plaatsen van wat er in de boom wordt weergegeven.

Ik heb je tutorial gevolgd, maar ik was vanaf het begin geblokkeerd omdat ik niet zag hoe ik direct een plan kon maken als je een onderdeel (de mal) in de assemblage bewerkt. De functies om het plan te maken waren niet beschikbaar.

Dus ik probeerde het opnieuw te doen, maar het blokkeerde me en ik kon de weergegeven fouten niet corrigeren en dus verliet ik het project in de tussentijd.

Ik wilde je niet meer lastig vallen na alle elementen die je me gaf om mijn probleem op te lossen.

Nogmaals bedankt voor de tijd die je hebt besteed en die je besteedt aan het uitleggen aan mij. 

Vriendelijke groeten.

Hallo

Als ik het goed begrepen heb, wil je behuizingen in de plaat hebben die identiek zijn aan de draad.

Onder CATIA zouden we een Booleaanse assemblage hebben gebruikt, vond ik onder SW "Cavity" die het werk lijkt te doen.

cavity.7z
2 likes

Hallo

Dat is het precies. Perfect, heel erg bedankt, ik ga ook in deze methode duiken om te zien hoe ik deze functie van solidworks kan gebruiken .

Bedankt voor je bestand, maar aangezien ik de 2019-versie van solidworks heb, kan ik deze helaas niet openen.

Vriendelijke groeten.

Hallo, ik ben in 2019, het is ook  een zip-map en daar zijn  de drie bestanden?

Hallo

Het is raar, ik heb geprobeerd uit te pakken in verschillende mappen , maar de holtemap is leeg. In de zip zijn de 3 bestanden er echter wel (assem1, draden, gieten). 

Ook als ik de assemblage probeer te openen , bijvoorbeeld rechtstreeks vanuit de ritssluiting, kom ik deze foutmelding tegen:

Ik dacht dat het een versieprobleem was omdat in de zip, naast de namen van de pierces, de datum 2020 verscheen. Maar normaal gesproken moet de extractie in alle gevallen worden gedaan, wat hier vreemd genoeg niet het geval is. 

Ik zal kijken of ik een oplossing kan vinden.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

Vriendelijke groeten.