Aangepaste stuklijstcreatie

Goedenavond allemaal,

Ik gebruik regelmatig automatische nomenclaturen en ik zou graag een aangepaste nomenclaturen willen maken (rijen en kolommen toevoegen, een titel maken die automatisch wordt geplaatst door een eigenschap of de naam van de ASM te gebruiken en een logo te plaatsen)

Uitgaande van een standaard nomenclatuur zijn de wijzigingen zeer beperkt, ik kan bijvoorbeeld de bovenste vakken niet samenvoegen om een titel te plaatsen en de gekoppeld aan een eigenschap. Het leek mij dat je de stuklijst in excel via solidworks kon openen zonder deze te hoeven exporteren?

Kortom, ik kan het niet. (Ik heb geen epdm)

Dank je, dank je

Heeft u Mycad-tools? Dan voldoet Smartbom aan uw wensen.

1 like

Zonder "tools van derden"

door een BOM (nomenclatuur) te selecteren, hebben we in de linkerbovenhoek een zeer kleine rechthoek met 2 driehoeken (zoom in indien nodig).

Als u erop klikt, wordt een veld "Nomenclatuurtitel" weergegeven (vrij tekstvak)

Om een pictogram toe te voegen, met de basisfuncties, zal het mij niet mogelijk lijken. Behalve door een "huispictogram" blok naar de juiste positie te slepen.

Hallo

U kunt beginnen met het invoegen van een standaard stuklijst.

Vervolgens moet u een volledige kolom selecteren door op de bijbehorende letter te klikken.

Er verschijnt een menu en je moet op het pictogram "kolomeigenschap" klikken (zie screenshot). Van daaruit kunt u een kolomtype kiezen en de eigenschap ophalen die u wilt weergeven.

capture.png

Hallo sbademis, ik had inderdaad niet aan de mycad-tools gedacht, ik zal testen.

Olivier, ik heb deze doos gevonden, maar je kunt hem niet samenvoegen om een eigenschap te integreren.

Ludo, ja dat zag ik voor de kolommen, maar het zijn meer lijnen die ik nodig heb. Ik denk dat de mycad-gereedschappen goed van pas zullen komen.

Ik zal het testen en ik neem contact met je op.

Nogmaals bedankt

Hallo, een vraag, mycad tools zijn niet alleen beschikbaar met Axemble? We hebben contracten met Avenao, ze worden verondersteld ons de mycad-gereedschappen te kunnen geven?

Bedankt

Wat ik heb aangegeven , stelt je in staat om "een titel" op een nomenclatuur te zetten ,

en maakt het mogelijk om het te koppelen aan een eigendom.

(zie screenshot)

Waarom zou je het demerge doen?

capture2.png
1 like

Dank je wel Olivier,

Samenvoegen opheffen omdat ik wil dat het "nomenclatuur" schrijft - Naam van het product waarnaar het zal zoeken in de eigenschappen

het is niet nodig om te splitsen,

u dubbelklikt in het vak om de tekst "Nomenclatuur - "

vervolgens klikt u op het pictogram "Eigenschap koppelen" en kiest u degene die u wilt (plannummer, enz...)

2 likes

Ha ja!! Hartelijk dank!! Dat had ik nog niet gezien, geweldig.

En dus heb je voor mycad absoluut een onderhoudscontract nodig? Wat maakt het uit wie de dromer is of is het die bijl?

Hallo

Ik maak van dit bericht gebruik om nog een vraag te stellen, ik moet een stuklijst maken van alleen de componenten die buizen zijn, dus dit is een minderheid in mijn ASM, maar om deze stuklijst te maken, moet ik de 3/4 van mijn onderdelen selecteren om ze uit te sluiten van de stuklijst, er is geen mogelijkheid om alleen de onderdelen te selecteren  die me interesseren om ze op te nemen in de nomenclatuur in plaats van alle films te selecteren die ik wil uitsluiten ?

Dank u allen.

Selecteer de "buizen", gebruik vervolgens "de beroemde rechtermuisknop" in de leegte van het grafische gebied en kies "omgekeerde selectie"

Hoi Olivier, bedankt voor deze tip die ik altijd heb gezien maar nog nooit ;) heb gebruikt.

Het helpt wel, maar kunnen we zeggen dat we in een nomenclatuur alleen rekening moeten houden met de geselecteerde componenten? Of is er geen andere oplossing dan alle anderen uit te sluiten?

Dank je wel;)