Meci m.blt, aan de andere kant zijn op mijn stuk de (lipjes) aan het stuk bevestigd, er is geen ruimte tussen de lipjes en het lichaam. Zou het mogelijk zijn om alleen aan de bovenkant een helling te maken en de onderkant vlak te laten, denken we?
Ah ok, in feite zijn het "hellingen" door te verpletteren, wat de dubbele scheur en de laterale "uitstulping" verklaart. En dat het zo ingewikkeld is om te bereiken door te vouwen. Of niet... Op je eerste foto ziet het eruit als een vouw, je tong ziet er niet plat uit eronder.
Ja, je hebt helemaal gelijk. Daarna heb ik liever dat er geen tong onder uitsteekt. Het is nutteloos eronder. Ik zou gewoon een helling bovenop willen zonder lege ruimte met het lichaam. Ik had niet gedacht dat het zo ingewikkeld zou zijn om te doen....
Wat u kunt doen, is de onderkant van uw stuk als schetsvlak kiezen, een cirkel tekenen met een grotere diameter dan het onderdeel en een materiaalverwijdering toepassen. Dit heeft tot gevolg dat de onderkant van uw lipjes wordt "gesneden" door ze waterpas te zetten.
Naar mijn mening hebben deze schuine lipjes de functie om de rotatie van het werkstuk in één richting tegen te gaan... En moet daarom hieronder uitsteken. Zo nee, wat is dan het nut van deze formulieren? Dat gezegd hebbende, is de volumeoplossing zonder overshoot bijgevoegd. Bter.SLDPRT-ONDERDEEL (156.6 KB)
Ik weet niet wat m.blt voorstelde, maar in volume als het hellende vlak "vlak" is, kun je een vlak (referentiegeometrie) maken dat op de juiste manier helt en vervolgens materiaal naar het vlak verwijderen. In je schets moet je de rand op een cirkelvormige manier verlengen, zodat het er goed uitziet voor je stuk.
Heel erg bedankt aan jullie allemaal, het is echt fijn dat ik me heb kunnen helpen, dankzij jullie kan ik vooruit. Heb een goede avond en zorg goed voor jezelf.