Aanmaken van onderdelen in EPDM

Hallo 

Deze vraag lijkt dom, maar is mij niet duidelijk.

Is het goed om van een bestaande kamer een nieuwe kamer te maken?

Dit doe ik bijvoorbeeld als ik twee stukken moet maken die in elkaar passen. Dus ik heb al startmaten en ik hoef niet te gaan meten op het andere deel?

Is dit een slechte methode?

Heeft dit een impact in EPDM op het niveau van versies en/of revisies?

moet ik gebruiken / liever opslaan onder CIPIE en openen (of niet openen, maar het is beter om de kamer te openen als ik het meteen doe ...)

bàv,

1 like

Hallo

Als ik het goed begrijp, is er naar  mijn mening geen contra-indicatie.

Maar wat is de exacte methode? Met het ene onderdeel in het andere?

Als alternatief kunt u ook onderdelen aanmaken in het kader van de assemblage, met behulp van de functie "Geen externe referentie":

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/Controlling_Creation_of_External_References.htm

1 like

Hallo

Geen invloed tussen kopiëren/plakken van het bestand en opslaan als.

De enige nuances zijn te vinden in de nummering van je bestanden, vooral als je een teller volgt. De vraag rijst wanneer je deze meter belt. Om gezien te worden.

U moet ook voorzichtig zijn met de informatie op uw gegevenskaart. Als u een document kopieert dat al is ingevuld, kan het de moeite waard zijn om de gegevenstoewijzing in het nieuwe bestand te verwijderen, of ten minste enkele eigenschappen. Dit geldt in het bijzonder voor de ingevoerde index (een kopie van een Ind.C-tentoonstelling geeft een A).

2 likes

Goede opmerking van Benoit LF (zoals altijd ;-) ) over de gegevens van de datakaart die ook gekopieerd zal worden.

Dus hoe dit te beheren? Aangezien we 5 regels met wijzigingen in EPD zullen beheren, zullen we ten minste 20 eigenschappen hebben die we op 0 moeten resetten in geval van kopiëren.

Ik dacht aan het lanceren van een SW-macro (of macro's) om eigenschappen te resetten om direct na de kopie te worden uitgevoerd wanneer we aan het bewerken zijn. Iemand een andere oplossing?

1 like

Bedankt @froussel, ik zal het proberen! :)

Om terug te zetten naar 0 (of anders dan 0 trouwens!) EPDM-eigenschappen bij het kopiëren van een bestand is er een functie voorzien: op gegevenskaartniveau, wanneer u een bewerkbaar veld selecteert, kunt u de standaardwaarde kiezen. Dit wordt met name gebruikt bij het maken van een kopie van een bestand.

Een beetje lezen hier, vooral vanaf pagina 163: http://www.lynkoa.com/sites/default/files/questions/answer/19/01/2015/administration_guide.pdf

1 like