Eigendom maken via macro

Hallo!

Bij het maken van de visualisatiekubus wordt de " Totale lengte van de visualisatiekubus ", " Breedte..."  en " Dikte..."  " worden gemaakt.

Mijn doel is om de waarden van deze eigenschappen op te halen en ze te gebruiken om mijn eigenschap " Footprint " te vullen in de vorm LengtexBreedtexDikte.

Voor nieuwe onderdelen zal ik de eigenschap " Footprint " in mijn modellen toevoegen.

De waarde van deze woning zal zijn:
$PRP:"Totale lengte van de weergavekubus"x$PRP:"Totale breedte van de visualisatiekubus"x$PRP:" Totale dikte van de visualisatiekubus "

Dus wanneer u een visualisatiekubus maakt, wordt de geschatte waarde van de eigenschap iets als 150x100x10.

Mijn probleem is voor een deel gemaakt met een oud model: ik zou graag een macro willen hebben die de eigenschap " Rommel " maakt met de bovenstaande waarde, als deze eigenschap nog niet bestaat.

Kan iemand mij helpen met het maken van deze macro? Of heeft iemand een eenvoudigere oplossing om hetzelfde resultaat te bereiken?

Bij voorbaat dank!

Hallo

Bekijk dit voorbeeld uit de API Help: Aangepaste eigenschappen ophalen voor configuratievoorbeeld (VBA) - 2023 - SOLIDWORKS API Help
En vooral de code die hoort bij cusPropMgr.Add3

3 likes

Bedankt!

Daar heb ik mijn macro van kunnen maken!

2 likes