Hoi allemaal
Als ik een onderdeel aanmaak in Inventor 2016 geef ik het altijd op dezelfde manier een titel, d.w.z . een nummer en de naam van het onderdeel (bijv. 10-001 - Platinum) en dit schrijven is terug te vinden in de eigenschappen van het onderdeel, onder het criterium "Onderdeelnummer", tot zover geen probleem.
Maar als ik de tekening van het onderdeel maak, wil ik de cartouche automatisch kunnen voltooien en hiervoor heb ik de "10-001" nodig om de referentie van het onderdeel te definiëren en de "Plaat" voor de aanduiding.
Dus ik probeer een regel te maken (afbeelding hieronder) om deze reeks in tweeën te kunnen splitsen en alleen de 6 tekens aan de linkerkant van het criterium "Onderdeelnummer" voor de markering te behouden en de rest in de aanduiding in te voegen. Het is me gelukt om de code op VBA te maken, maar het is onmogelijk om deze aan te passen in Inventor.

Ik heb gemerkt dat het mogelijk is om een regel te maken om de Ieigenschappen van de kamer te wijzigen, is het verstandiger om rechtstreeks op de Ieigenschappen te reageren?
Ik weet niet of de uitleg duidelijk genoeg is, zo niet, aarzel dan niet om vragen te stellen.
Bij voorbaat dank.
Alexis
Bedankt
Hallo
Ik zal proberen je te antwoorden als ik je verzoek goed heb begrepen.
Wanneer u een onderdeel aanmaakt, dat u in uw voorbeeld 10-001 - Platinum.ipt
Dit nummer dient als registratienummer voor uw abonnement, dus 10-001 - Platinum.idw.
In je cartridge wil je het woord platina hebben.
Waarom voert u niet in de Ipropriété in het overzichtstabblad deze platina naam op het titelniveau en u voegt in dat uw cartridges een tekstvak eenvoudig het ophalen van de titel

Ik hoop dat ik begrepen heb dat het je probleem beantwoordt.
Dank je wel Franck51,
Met jouw methode moet ik voor elke kamer naar de Iproperties gaan en handmatig de titel schrijven. Dit is wat ik momenteel doe door de naam van het onderdeel in het tabblad Project te schrijven --> Beschrijving
Waar ik naar op zoek ben, is om deze stap te vermijden en de naam en het nummer van het onderdeel dat ik handmatig heb ingevoerd bij de registratie van het onderdeel direct te extraheren en te splitsen.
Het doel van de manipulatie is om geen handmatige stappen meer te hebben om de cartridge te vullen, omdat deze bij grote assemblages vrij lang is en er vaak vergissingen zijn .

1 like
Hallo weer
Inderdaad, voor de titel moet je het permanent schrijven zoals voor het probleem normaal gesproken
Wat betreft de link, het is net als voor de titel die automatisch wordt geregistreerd, hier is mijn lege cartridge op het moment dat ik het IDW-bestand open

zodra ik er een onderdeel of een assemblage in zet:

Al deze informatie op zichzelf met het pad
Het enige probleem is dat wanneer het informatie is over onderdelen of samenstellingen die niet aanwezig waren, de cartouche leeg blijft voor de gebieden die ik heb genoemd
Product:
Bestanddeel:
Kamer:
Hallo Franck51,
Ik heb hetzelfde titelblok als jij waar de meeste velden automatisch worden ingevuld dankzij de eigenschappen van het sjabloon, maar ik blijf ervan overtuigd dat het mogelijk is om een regel te maken om bepaalde informatie, zoals het onderdeelnummer en de titel, uit de bestandsnaam te verwijderen om te voorkomen dat ze een tweede keer worden ingevoerd.
Nogmaals bedankt voor je antwoorden!
Alexis