Creëren van gesloten hoeken in plaatwerk

Hallo

Dat is het, ik heb een schoorsteenkap geschetst, ik heb het geheel omgebouwd tot plaatstaal. Ik wil vouwen maken aan de rand aan de onderkant van de kap van ongeveer 50 mm.

Eerste kleine probleempje:

Als ik de bocht optel en ik zet een hoek van minder dan 90° zegt het me dat het niet mogelijk is, dus ik omzeil het probleem door een parallelliteitsbeperking op één vlak te plaatsen (de horizontale terugkeer van de kap) (Is het een insect of niet?)

Tweede probleem (niet opgelost):

Toen ik overstapte op plaatwerk, merkte ik dat de platen niet meer dezelfde lengtes hadden, dus als ik mijn vouwen aan de onderkant toevoeg, is het voor mij onmogelijk om gesloten hoeken toe te voegen, en ik kan dit probleem niet oplossen, ik heb geprobeerd het overtollige materiaal te verwijderen (schetsen en materiaalverwijdering), Ik kan daarna geen kreukels meer maken aan de rand.

Als iemand een oplossing heeft, zou het welkom zijn

Bedankt voor je hulp

hotte_desaxee.sldprt

Hallo;

Ik zie dat je een beginner bent in plaatwerk en ik zal proberen je zoveel mogelijk te helpen.

Ik zal de problemen in volgorde behandelen.

De eerste is geen eerste, dat is heel normaal. Om uw hoek dichtbij te maken, moet u een hoek invoeren die groter is dan 90°.

In uw geval 110.368°... en kruiwagens. Beperking met een horizontaal gezicht is de juiste techniek. Dus geen bugs.

Voor uw tweede probleem moet u weten dat om de functie "gesloten hoek" te gebruiken, de vouwen op hetzelfde plaatwerk moeten zitten, dat is één ding, en een hoek moeten delen.

In jouw geval, als ik het goed begrijp, wil je deze functie op meerdere vellen tegelijk gebruiken. Dat is niet mogelijk.

De enige manier om de hoeken op een "multibody" te sluiten is :

- Om de vouwen te maken, één vouw per functie

- Om die aan de voorkant aan te passen met een offset (3 mm) omdat ja, er is een probleem met de lengte van het plaatwerk

- Vervolgens om "het profiel van het gevouwen vel te bewerken" in de verschillende functies van vouwen aan randen.

Waarom heeft u uw afzuigkap niet rechtstreeks met de plaatwerkmodule ontworpen, zonder een ombouw te ondergaan?

Niets beters dan het voorbeeldstuk, ik geef het je niet aangepast terug.

Als u nog vragen heeft, aarzel dan niet.

En ik nodig je uit om de tutorials over plaatwerk in Solidworks te volgen, die erg goed zijn om mee te beginnen.

Succes =)

hotte_desaxee_0.sldprt
5 likes

Hallo Bart,

Bedankt voor je hulp,

Ik ben net begonnen, dus ik heb veel problemen om daar te komen.

Ik vraag me af waarom mijn plaatlengtes veranderen als ik mijn volume omzet in plaatwerk. Bedankt voor het gewijzigde stuk, maar de vouwen zijn extern (wat niet erg is). Ik heb geprobeerd het voorbeeld opnieuw te doen, maar ik moet iets missen, want ik begreep je idee van "- Om de vouwen te maken, één vouw per functie" niet (dat is wat ik doe, althans dat denk ik).

Hoe weet je de offsetwaarde van de vellen als ze niet dezelfde lengte hebben, wetende dat ze niet op hetzelfde vlak liggen.

In ieder geval geeft je antwoord me een aantal elementen om verder te gaan met het leren van Solidworks

Sylvain

Ps: Ik ga proberen het onderdeel opnieuw te doen door rechtstreeks door de module "Plaatwerk" te gaan (het is niet gemakkelijk, lol)

Ik ben er geweest.

Ik ben begonnen als tekenaar in een autodidactisch plaatwerkbedrijf.
Dus geloof me, ik heb de problemen ervaren =)
Maar door doorzettingsvermogen bereikt u uw doelen en elke transactie
tot zijn kleine trucjes om de kleine problemen van Solidworks te omzeilen.

De logica van deze software is zoals hij is, noodzakelijkerwijs dezelfde als de onze...
Het aantal keren dat ik mijn haar uittrok om te begrijpen waarom deze of gene functie niet wilde werken... De sleutel is om de grenzen van Solidworks te kennen, zodat u uw tijd niet verspilt aan het proberen van onmogelijke dingen.

Kortom, "Het is door Solidworking dat je een Solidworker wordt"^^
Er is geen reden waarom je het niet zou kunnen doen.

Ik zal proberen zo duidelijk mogelijk te zijn.

Ik denk dat je probleem met lengtes voortkomt uit het feit dat Soldiworks de rand van een plaatwerk niet schuin kan snijden en van jouw kant, als je naar beneden kijkt, staan de randen aan de voorkant onder een hoek.

Wat ik wel weet, is dat tijdens een conversie de parameters die moeten worden aangepast (de richting van het lichaam, de buigradius volgens de dikte van de plaat, de inkepingen, enz.) belangrijk zijn om bij het gewenste onderdeel te komen.

Persoonlijk vermijd ik het doorlopen van conversies, behalve in de zeldzame gevallen waarin de klant me een volume stuurt dat al getekend en een beetje ingewikkeld is.

Over het algemeen adviseer ik om het onderdeel identiek direct te reproduceren met de plaatwerkmodule.
Het enige wat u hoeft te doen is de afmetingen te volgen die de klant opgeeft, op zijn schets of plan en op zoek te gaan naar de gemakkelijkste manier om de plaat te buigen.
De minste druppels, multibodies, lassen, enz.

Voor de offsetwaarde bewerk ik de
Vouwen op de rand, en ik zet mezelf bijvoorbeeld op het juiste vlak, en ik kijk met het oog
Het is een beetje een doe-het-zelf, maar zoals ik al zei, dat is niet wat ik adviseer.

Hier is een afbeelding die de converison van de rand onder een hoek illustreert en een andere verbinding die de buigfuncties laat zien.

plusieurs_plies.png
2 likes

Bedankt voor al deze informatie

Ik heb het geprobeerd en ben er uiteindelijk in geslaagd om iets interessants te doen.

Een beetje dank aan jou.

Succes