Ik ben momenteel geïrriteerd omdat ik werk met stukken die nergens mee te maken hebben. Daarmee bedoel ik dat ik onderdelen toegestuurd krijg met zeer complexe vormen van rondingen en dat ik onderdelen moet kunnen maken om ze op hun plaats te zetten. Dus in zekere zin moet ik een aanvulling halen uit gebogen oppervlakken zonder toegang te hebben tot de schetsen. Ik heb al een oppervlakte-extractie gedaan, maar ik weet niet wat ik daarna moet doen om delen van bochten te extraheren en te gebruiken.
Oppervlak en kromming zijn twee verschillende dingen?? (rondingen, schetsen, punten, enz.) worden gebruikt om oppervlakken te bouwen.
Wat is de inhoud van je grafiek (geometrische set). Je hebt alleen het resultaat van de constructie of ook de elementen die deze constructie mogelijk hebben gemaakt.
Er zijn veel oppervlaktefuncties onder CATIA (extractie, projecties, kruising, enz.) om nog maar te zwijgen van de verschillende workshops zoals HA1 (genezingsassistent) die nuttig kunnen zijn.
Als je het model kunt bijvoegen en kunt uitleggen wat je probeert te maken, zouden we je moeten kunnen helpen.
Ik kan het object dus niet publiceren, maar laten we het voorbeeld van een boot nemen. Laten we zeggen dat de boot naar mij is gestuurd in . CATPart en dat het een niet-verwante vaste stof is. Laten we zeggen dat ik voor dit werk een soort wiggen moet kunnen maken zodat de boot bij het legen van een bak met water niet op de grond ligt. Ik heb echter geen informatie over de kusten van de verschillende delen. Dus wat ik wil doen is de romp eruit halen en daaruit de specifieke steunen voor deze boot kunnen maken.
Het enige wat u hoeft te doen is weten of u op zoek bent naar een passende vorm (CNC-bewerking) of dat u op zoek bent naar basisvormen als ondersteuning
4 Voorbeelden van schermkopiëren
De eerste twee (vaste) gebruiken het oppervlak als gereedschap
Ik ben erg benieuwd hoe ik beide kan doen. Maar eigenlijk probeer ik de vorm te passen door het oppervlak als leidraad te gebruiken. Alsof we een deel van de schelp in gips hebben gestopt en we vervolgens deze afdruk hebben gebruikt om andere te maken.
Voor de extractie ging ik gewoon naar 'Generatief vormontwerp' en vervolgens klikte ik op het pictogram 'extractie' en op deze manier kreeg ik de schaal in het oppervlak. Anders denk ik dat het niet mogelijk is om met solide te werken (nou ja, denk ik).
Je kunt werken met de Solid. (zwaarder en minder praktisch om te snijden).
We kunnen gebruik maken van de extractie van het lichaam van onderdelen (oppervlakte-omhulsel, updates, aanpassingen) die u moet hebben gedaan.
U kunt de extractie van een deel van het oppervlak gebruiken (de lichter moet worden omgeleid als een wijziging van het project gevolgen heeft voor het geëxtraheerde deel).
Zoals gezegd kunt u @gt22 een extrusie naar het oppervlak maken (vorm in groen op de vorige afbeelding), opties beschikbaar voor extrusiezakken, enz., wees voorzichtig als de vorm groter is dan het oppervlak in de extractierichting, CATIA zal de extrusie niet opnieuw kunnen beperken (Bericht).
Bewerk het is beter met een screenshot
U kunt een vorm met een oppervlak knippen, dikker maken, vullen, naaien, alle gereedschappen bevinden zich in PartDesign, onder de componentwerkbalk, van een oppervlak maakt de gele vorm gebruik van snijden.
Je kunt alles in het oppervlak bouwen (uitsteeksels, doorsnede, kont, enz.).