Deelfamilies aanmaken in AutoCad

Hallo

Is het mogelijk om deelfamilies aan te maken in AutoCad LT 2010 (vergelijkbaar met SolidWorks)?

En is het mogelijk om heuvels te rijden? gebruik je Excel-spreadsheets?

Bij voorbaat dank

1 like

Dit is wat ik vond

http://cavailles.a.free.fr/autocad/autocad.htm

@+ ;-)

Hallo

Deelfamilies zijn niet direct in AutoCAD mogelijk (althans niet met onze 2004-versie!)

Dus in ons bedrijf maken we met de hand een tabel (we hebben een sjabloon) en vervangen we de tekst van de afmetingen die afhankelijk zijn van de breedte/lengte door de betreffende letter die we overbrengen in de kolom van de tabel.

Hallo

2D-parametrisering is mogelijk in AutoCAD LT met behulp van dynamische blokken.

Bijgevoegd vindt u een voorbeeld.

Wat betreft het aansturen door een Excel-bestand, ik ken zo'n oplossing niet in AutoCAD LT.

Ter info, het is niet mogelijk om VBA-macro's te maken in AutoCAD LT.

Als je geïnteresseerd bent in deze oplossing, moet ik een cursusmateriaal hebben dat over dit onderwerp gaat.

cloison_7_-_1_ouverture.dwg

In het verleden, toen ik in de elektriciteit zat, hadden we zelfs een hele bibliotheek met symbolen gecreëerd, standaard kastformaten,... Met icoontjes in de menu's, allemaal heel hiërarchisch. De configuratie van onderdelen is mogelijk, maar alleen op een volledige Autocad-versie (niet de LT), door te programmeren (of parametriseren), kan het Excel-bestand worden gebruikt (stuklijsten, lijst met klemmenblokken,...)

Het blijft zwaar, en de programmering. Na Solidworks te hebben beïnvloed, is dit absoluut niet vergelijkbaar.

Gedachte van de dag: Autocad gaat over veel dingen doen, maar niet alles, maar het is nog steeds ultra veelzijdig (vooral de volledige versie).

Hallo

Dank u voor uw antwoorden.

Dus, als ik het goed begrijp, is het mogelijk om blokken in te stellen, maar niet om ze te besturen met een excel of een macro.

Als ik ermee wil vliegen, moet ik dan een volledige versie gebruiken?

Ter informatie: ik heb al solidworks-onderdelen bestuurd met behulp van een macro die de afmetingen bijwerkt en dus wilde ik weten of het mogelijk was.

Dus ik ga navraag doen bij een wederverkoper voor de volledige versie. 

1 like

Het is inderdaad op het eerste gezicht een beetje ingewikkeld, maar het is mogelijk.

Zoals ik in mijn vorige antwoord al zei, gebruiken we een niet-dynamische tabel die met de hand wordt ingevuld.

Als je echter het avontuur wilt aangaan om een volledige versie alleen voor onderdelenfamilies te kopen, kijk dan op deze link:

http://synergiscadblog.com/2013/06/26/linking-dimensions-and-parametric-values-into-excel-autocad/

Succes!