Facetten maken op Solidworks-onderdelen

Hallo, ik ben momenteel bezig met het leren van Solidworks, ik kan niet vinden hoe ik "facetten" op mijn onderdelen kan maken, er moet een techniek zijn met plannen of andere. Kortom, ik wil facetten maken zoals in de afbeelding op PC.

Als je een idee hebt;)

Geaz

capture_decran_2014-12-25_a_00.57.25.png

Goedenavond

Er zijn verschillende methoden mogelijk, je doet ze in het oppervlak met 3D-schetsen of plannen.

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/swsurfacique-de-basetuto-1#

Of in volume door een kubus te maken en materiaal uit deze kubus te halen

1 like

Hallo

Ik zal proberen om

- Maak een stip rond de vaas.

- een schets (in een verticaal vlak) met de scheidslijnfunctie.

- een gladgestreken baas die de schets en het punt met elkaar verbindt.

capture.jpg
1 like

Dank jullie allebei!

Matthieu.Koch , heb je meer details over je methode? Een scherm van het gebouw, boom of iets anders?

Ik ben een beginner, want ik wil deze facetten op dit stuk doen:

capture_decran_2014-12-31_a_09.34.04.png

Ik heb wat zeefdrukken gemaakt. 

Het is een vervelende methode. Heb je een exacte foto of tekening van wat je wilt? Misschien zijn er eenvoudigere dingen, maar het hangt ervan af of uw vormen overbodig of willekeurig zijn.

facettes.pdf
1 like

Matthieu, ik ga dit zo snel mogelijk proberen, ik denk dat het gaat lukken!

Ik heb een foto van mijn stuk gepost in mijn vorige reactie!

Geaz

Matthieu, ik ga dit zo snel mogelijk proberen, ik denk dat het gaat lukken!

Ik heb een foto van mijn stuk gepost in mijn vorige reactie!

Bedankt!

Geaz

Dus  ? Kom je wel rond?

1 like

Ik was er net mee bezig, om het fineer te maken is het OK, geen zorgen aan die kant, bedankt voor je antwoord, erg handig!