Facetten maken op Solidworks-onderdelen

Hallo, ik ben momenteel bezig met het leren van Solidworks, ik kan niet vinden hoe ik "facetten" op mijn onderdelen kan maken, er moet een techniek zijn met plannen of andere. Kortom, ik wil facetten maken zoals in de afbeelding op PC.

Als je een idee hebt;)

Geaz

capture_decran_2014-12-25_a_00.57.25.png

Goedenavond

Er zijn verschillende methoden mogelijk, je doet ze in het oppervlak met 3D-schetsen of plannen.

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/swsurfacique-de-basetuto-1#

Of in volume door een kubus te maken en materiaal uit deze kubus te halen

1 like

Hallo

Ik zal proberen om

- Maak een stip rond de vaas.

- een schets (in een verticaal vlak) met de scheidslijnfunctie.

- een gladgestreken baas die de schets en het punt met elkaar verbindt.

capture.jpg
1 like

Dank jullie allebei!

Matthieu.Koch , heb je meer details over je methode? Een scherm van het gebouw, boom of iets anders?

Ik ben een beginner, want ik wil deze facetten op dit stuk doen:

capture_decran_2014-12-31_a_09.34.04.png

Ik heb wat zeefdrukken gemaakt. 

Het is een vervelende methode. Heb je een exacte foto of tekening van wat je wilt? Misschien zijn er eenvoudigere dingen, maar het hangt ervan af of uw vormen overbodig of willekeurig zijn.

facettes.pdf
1 like

Matthieu, ik ga dit zo snel mogelijk proberen, ik denk dat het gaat lukken!

Ik heb een foto van mijn stuk gepost in mijn vorige reactie!

Geaz

Matthieu, ik ga dit zo snel mogelijk proberen, ik denk dat het gaat lukken!

Ik heb een foto van mijn stuk gepost in mijn vorige reactie!

Bedankt!

Geaz

Dus  ? Kom je wel rond?

1 like

Ik was er net mee bezig, om het fineer te maken is het OK, geen zorgen aan die kant, bedankt voor je antwoord, erg handig!

Heb je de foto gezien die ik in mijn vorige antwoord plaatste, van het stuk dat ik probeer te maken? Om dit resultaat te bereiken, heb ik een rechthoekig blok gemaakt dat ik heb uitgeknipt en heb ik een zwaar blad gemaakt om de afronding te krijgen... Is er een techniek om schoner in deze kamer te komen?

Jason

capture_decran_2015-01-12_a_23.21.35.png

Er zijn andere oplossingen.

Voor mij moet dit stuk op een oppervlak worden gemaakt om de rondingen beter te beheersen.

Je tekent oppervlak 1 en oppervlak 2 door schetsen te maken en de functie "plat vlak" te gebruiken

Surface 3 zal bestaan uit twee functies :

• Je doet een oppervlakte-extrusie in de x-richting om de afronding te geven.
  • Je " beperkt  het oppervlak " door langs de z-as te schetsen  om de omtrek te verfijnen.

Surface 4 is het meest gecompliceerd. Je kunt het eerst proberen te doen met " gladmakend oppervlak".

• Je kiest de omtrek van vlak 1 en vlak 3 in profiel.
  • U kiest in bochtgeleider de contouren van het oppervlak 2
  • Dan speel je met de beperkingen van vertrek en aankomst.

U hoeft het formulier niet per se te beheren, maar het kan werken. Als je verder wilt gaan, moet je een curve op het YZ-vlak maken die de vorm heeft van je buitenste curve. Eenmaal getekend, gebruik je dezelfde afvlakkingsfunctie, maar deze keer met deze extra curve als geleidingscurve.

Vervolgens naai je alle zijkanten. Je zet de feestdagen en dan is het voorbij !

Geweldige tutorial om u te helpen in een echt gebied ! :

http://www.lyc-ronceray-bezons.ac-versailles.fr/spip/IMG/pdf/SW8.pdf

decoupage.jpg