Ik ben op zoek naar automatisering van de procedure voor het snijden van een doos van standaardformaat voor de doorgang van componenten dankzij een macro.
Mijn methode zou zijn om de snijcurves tussen dezelfde componenten en het relevante oppervlak van de behuizing op te halen om ze te herstellen en de extrusie te genereren die specifiek is voor de snede van de behuizing. Helaas hebben sommige van deze componenten draden en ik heb de indruk dat de functie voor kruispuntcurven in SolidWorks 2014 dit kruispunt niet herkent. Mijn macro haalt momenteel een schets op die door de operator is gemaakt om de snede uit de vlakken (middens) van het onderdeel uit te voeren. Ik dacht dat ik het probleem zou melden door eerst een snede uit een schets uit te voeren en uiteindelijk de recorder te gebruiken om me te laten inspireren door de code die eruit zou komen, maar ik kan de bewerking niet eens handmatig uitvoeren.
Bij voorbaat dank voor de hulp die de gemeenschap mij zal geven!
Ik heb aan deze kant niet te diep gegraven, aangezien de componenten voortdurend veranderen, ze worden rechtstreeks geïmporteerd van de site van de leverancier in STEP-formaat. Het heeft dus geen zin om ze in te stellen, aangezien het vrijwel zeker is dat we ze niet meer zullen gebruiken.
Inderdaad, er is zojuist een nieuwe tutorial over dit onderwerp gemaakt, aan de andere kant, als het onderdeel kan variëren, kan het ingewikkeld zijn, misschien is het mogelijk om dit onderdeel voor elke invoeging te vervangen.
Het idee dat ik zie om je probleem op te lossen, is om een leeg onderdeel te hebben dat een intelligent onderdeel is dat als basis zal dienen, omdat ik me voorstel dat de extrusiefuncties altijd een ronde of een vierkant zullen zijn?
Dus je maakt een model met een schets die je bestuurt door een dimensie en vervolgens plaats je het deel van je klant/leverancier in je kamer
Ik denk dat ik wel zie waar je hiermee naartoe gaat, ik moet een lege intelligente component maken zonder materiaal met een bijbehorende functie die ik zou wijzigen (alleen de dimensie die gecontroleerd blijft). En om de vorm variabel te hebben, zou ik er meerdere kunnen maken met de bijbehorende vorm die specifiek is voor elk onderdeel. Dat wil zeggen een component met cilindrische extrusie, voor een ander vierkant, en rechthoekig.
En ja, dat klopt, de componenten zullen geen andere vorm hebben dan deze. Wat voor mij onduidelijk blijft, is hoe ik een geïmporteerd onderdeel kan invoegen in het PART-bestand van degene die "smart" zal worden genoemd.
Ik wil u eraan herinneren dat mijn belangrijkste doel is om handmatige handelingen te beperken om de acties van de cartoonist te beperken. Daarom wilde ik een macro doorlopen die me blijkbaar geen haalbare oplossing kon bieden.
U kunt de referenties (onderdelen / functieondersteuning, ...) van een slimme component opnieuw definiëren, u hoeft alleen maar met de rechtermuisknop op uw component in de boom te klikken en op invoegen te klikken, en vervolgens de elementen in uw assemblagevenster te selecteren, dus er is geen dimensie nodig.