Creëer een muntvoetafdruk met een inkeping in gedachten

Hallo

Ik moet een afdruk maken voor een klant in een plaat van 20 mm dik.

In deze holte zal een operator een onderdeel met complexe vormen moeten plaatsen, zoals luchtleidingen voor auto's.

Het probleem is dat het onderdeel net uit de spuitgietmachine komt en daarom niet wordt ingetrokken.

De klant geeft mij de CFD van het onderdeel aan de eindzijde, dus koud en na verwijdering

De grootte van de te maken voetafdruk zal dus groter zijn dan het CFD-stuk!!

Hoe kan ik de afdruk van mijn deel in de plaat maken, rekening houdend met de niet-uitgevoerde verwijdering?

De vingerafdrukfunctie lijkt het meest geschikt, alleen de formule die wordt gebruikt om de opname te berekenen is anders dan die van mijn cliënt.

Is het mogelijk om deze formule te wijzigen of is er een andere oplossing?

Hallo

Voor mij zou het idee zijn om op je stuk (dfn) een "vergroting" toe te passen die wordt gedefinieerd door je verwijdering en deze vervolgens af te trekken van je 20 mm-plaat  of om de afdrukfunctie te gebruiken door de verwijdering uit te vinken. 

Het is een beetje een hack, maar hey, je zou het gewenste resultaat moeten krijgen.

Vriendelijke groeten

Bastien

Bedankt voor deze snelle reactie.

Ik heb net geprobeerd een vergroting van het onderdeel te maken, maar het probleem is dat Solidworks me om een waarde vraagt.

Behalve in mijn geval wordt deze waarde gedefinieerd door een formule die rekening houdt met de DFN.

De in te voeren offsetwaarde is dus rechtstreeks afhankelijk van de grootte van het onderdeel "punt voor punt".

Als de kamer een eenvoudig vierkant was, zou het heel eenvoudig zijn, maar hier is het in alle richtingen gebogen! !

Ik heb een beetje moeite om te begrijpen dat de formule die door uw klant wordt verstrekt voor mij anders is, het moet u uiteindelijk een percentage van de opname geven en het is deze informatie die door solidworks wordt gevraagd om de afdruk te creëren. Zie de link

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/HIDD_DVE_INSERT_CAVITY.htm?id=fe511f11597c42daaaab3db4770050bc#Pg0

Ik zie alleen dat voorlopig iemand anders zeker de oplossing zal hebben als het niet zo werkt

Bastien

EUREKA

Uw onderdelen hebben al een deel van hun verwijdering gemaakt, het valt nog te bezien welk percentage van de verwijdering al zal worden gedaan bij de uitgang van de mal

Naar mijn mening zal het onderdeel van uw klant een uniforme krimp hebben, aangezien we het hebben over een geval van thermische uitzetting.

Of we passen een schaalfunctie toe op het klantdeel om het uit te breiden, of we passen een krimpcoëfficiënt toe op de afdruk.

De formule die door de cleint wordt gegeven, is als volgt: 

Afmeting matrijsuitvoer = DFN-afmeting + (DFN-afmeting * 1/3 * 0.012) + 0.4

0,012 is de krimp van de mal 1,2%

Afmeting matrijsuitvoer = DFN-afmeting + (DFN-afmeting * 1/3 * 0.012) + 0.4

Dus uit de mal is er 1/3 van de verwijdering gemaakt en 0,4 moet de functionele set van uw afdruk zijn.

Voor mij moet je de maximale beoordeling op je dfn nemen, de formule erop toepassen en vervolgens deze verkregen kansen vergelijken met de dfn-classificatie die je een gat geeft en dan trek je het percentage af dat je moet toepassen op de opname op je voetafdruk.

Vriendelijke groeten

Bastien

Ja, ik zie wat je bedoelt, maar het toevoegen van 0,4 mm in de formule geeft me een waarde die niet langer evenredig is met de DFN-classificatie en ik kan deze parameter niet toevoegen in de voetafdrukfunctie.

Tenzij je het in 2 bewerkingen doet, voer je de afdrukfunctie uit met 0,4% krimp (1/3 van 1,2%) en doe je een andere functie (welke?) om de 0.4 mm speling toe te voegen

Dus komen we terug bij mijn eerste idee, eerst vergroting van 0,4 en dan afdruk, alleen rekening houdend met de intrekking van de formule (1/3 van 0,012)

Nee???

Bastien

Ja dat klopt, ik moet het 1e antwoord niet begrepen hebben.

Welke functies kan ik gebruiken om de vergroting te maken?

Voor mij moet het in twee stappen worden gedaan: eerst het oppervlak van je dfn eruit halen, ze naaien en vervolgens een verdikking van 0,4 maken, zie link.

http://help.solidworks.com/2011/french/SolidWorks/sldworks/LegacyHelp/Sldworks/Features/HIDD_DVE_FEAT_THICKEN.htm?id=2da117d152584c4a9c2b66721a6d96b2#Pg0

Heel erg bedankt, ik zal dit proberen en kijken of het werkt.

Als het een volumestuk is, kunt u de offset-oppervlaktefunctie (op het hele oppervlak) van uw waarde van 0.4 mm gebruiken en ze naaien om een volume opnieuw vorm te geven, en vervolgens een schaalfunctie gebruiken om het percentage te beïnvloeden

Voor de vergroting in %: dat doe je met de opdrukfunctie.

En voor de 0.4-set selecteert u uw oppervlakken en klikt u op Invoegen / Oppervlak / Offset

Hallo

het verwijderen van het onderdeel is een homotethy van uw onderdeel volgens de 3 assen X, Y en Z

De toe te passen coëfficiënt is afhankelijk van het gebruikte kunststofmateriaal

Als de kunststof bijvoorbeeld een krimp van 0,5% heeft, is de vermenigvuldigingscoëfficiënt 1,005 volgens de 3 assen

Hier

Fijne dag

Christoffel

Dus uiteindelijk is het je gelukt of niet?????

Vriendelijke groeten