Maak een vervolgkeuzemenu met een link naar een fichier.dwg

Ik ben op zoek naar nieuwe drop-down  menu's met sub-menu's?

Dus in "pas de interface aan" heb ik de menu's gemaakt: GrilleAxelent/ BIM/bim.dwg

(-> zie bijgevoegd bestand)

Ok dus in: pas de interface / Menu's / Ik ben erin geslaagd om te maken: Axelent Grid dan in BIM submenu

Wanneer ik BIM selecteer om het het pad naar mijn map te geven waar "bim.dwg" zich bevindt.

Nou, in het commandogebied kan ik niets schrijven. Het is geselecteerd in blauw en dat is alles???

Is het mogelijk om dit soort dingen te doen in draftsight (ik heb de VR5 - 32bits release voor windowsXP] en hoe verder te gaan?

Dank je wel BCP

James

questioncreermenuderoulant.pdf

Hallo

Je hebt een nieuw "submenu" aangemaakt wanneer je een "nieuw item" moet aanmaken!

Edit: bijgevoegde afbeelding toegevoegd

menu_draft.jpg
1 like

Oh ja, dank je, dus het lukt me om dit nieuwe item te maken.

En door hierop te dubbelklikken, wordt deze inderdaad weergegeven in het bestelgebied.

In het opdrachtvak kan ik een commando kiezen, maar welke kan direct naar een .dwg bestand verwijzen zodat het in mijn plan past?

Bij voorbaat dank

James

Het doel is om een dwg rechtstreeks in een DWG in te voegen, toch?

Om de ene DWG in de andere op te nemen, is het noodzakelijk om door blokinvoeging te gaan.

Het te gebruiken commando is "blok invoegen".

Aan de andere kant opent het een venster waarin je de locatie van de tekening moet kiezen, ik denk niet dat het mogelijk is om een bepaalde DWG rechtstreeks in te voegen, vooral niet via een menu.

U kunt proberen de volgende opdracht rechtstreeks in de opdrachtbalk van DraftSight te plakken:

_insertblock ABC

En dat opent meteen het bladermenu.

1 like

Ja, het werkt, maar het lijkt meer op het simpelweg gebruiken van het vervolgkeuzemenu Invoegen/Blokkeren

Het is dus misschien niet mogelijk om rechtstreeks naar een bestand te verwijzen zonder door insert/block/browse/... te gaan.

Sterker nog, ik zou graag snel elementen uit een map willen invoegen zonder tijd te verspillen aan het "doorbladeren" van een hele reeks mappen en submappen om er te komen;)

Een soort "blibliotheek" drop-down menu met directe invoeging in mijn kaart.

Ik dank u in ieder geval voor uw hulp.

Cdt

James

Nee, er is geen bibliotheek, dat is een van de beperkingen van DraftSight in de gratis versie! Er is geen equivalent van het AutoCAD Design Center.

De eenvoudigste manier is om een DWG te maken die je altijd open houdt met al je blokken opgeslagen in verschillende vellen (één om op te tikken, enz...)! Erg handig bij gebruik op een dubbel scherm.

Maar nu bevat de betaalde versie een ontwerpbibliotheek en een toolbox: 

http://www.3ds.com/fr/produits-et-services/draftsight/draftsight-enterprise-pack-offering/

Ok als ik een DWG maak (die zal dienen als een "element bibliotheek") en inderdaad als ik het open houd op mijn tweede scherm, is het een goed idee.

Maar als je tegen Randger zegt: de blokken in verschillende vellen, had je het niet over verschillende lay-outs??

Omdat het behanggebied in de lay-out grijs wordt gemaakt met een venster om het "mozaïek" of de "mozaïeken" te maken

U kunt geen "sjabloon"-blad maken zoals in een Excel-spreadsheet.

G vond een interessant alternatief:

Optie/Bestandslocaties/Bibliotheekbestandslocaties/...

En daar wijs ik naar een map waarin ik al mijn bibliotheekelementen heb gestopt.

Dus ik gebruik het drop-down menu

Invoeging/blokkade Ik wijs direct in mijn bibilo 

emplacementdesfichiers_biblio.pdf