Om de ene DWG in de andere op te nemen, is het noodzakelijk om door blokinvoeging te gaan.
Het te gebruiken commando is "blok invoegen".
Aan de andere kant opent het een venster waarin je de locatie van de tekening moet kiezen, ik denk niet dat het mogelijk is om een bepaalde DWG rechtstreeks in te voegen, vooral niet via een menu.
U kunt proberen de volgende opdracht rechtstreeks in de opdrachtbalk van DraftSight te plakken:
Ja, het werkt, maar het lijkt meer op het simpelweg gebruiken van het vervolgkeuzemenu Invoegen/Blokkeren
Het is dus misschien niet mogelijk om rechtstreeks naar een bestand te verwijzen zonder door insert/block/browse/... te gaan.
Sterker nog, ik zou graag snel elementen uit een map willen invoegen zonder tijd te verspillen aan het "doorbladeren" van een hele reeks mappen en submappen om er te komen;)
Een soort "blibliotheek" drop-down menu met directe invoeging in mijn kaart.
Nee, er is geen bibliotheek, dat is een van de beperkingen van DraftSight in de gratis versie! Er is geen equivalent van het AutoCAD Design Center.
De eenvoudigste manier is om een DWG te maken die je altijd open houdt met al je blokken opgeslagen in verschillende vellen (één om op te tikken, enz...)! Erg handig bij gebruik op een dubbel scherm.
Maar nu bevat de betaalde versie een ontwerpbibliotheek en een toolbox: