Ik heb hulp nodig bij het maken van Stocksize (afmetingen) op aangepaste eigenschap SW2017,
Meestal lukt het me om een macro te vinden voor DIMENSIONS, het probleem is dat ik de dimensies zie op anglet eigenschap van het bestand na het klikken op MACRO, en niet op custom property.
Dank u voor uw hulp.

Kunt u de macro bijvoegen
Bedankt
Hallo
Het is normaal, met de regels:
Set swCustProp = Part.Extension.CustomPropertyManager("")
retval = Part.DeleteCustomInfo2("", "StockSize") 'Verwijder bestaande eigenschappen
swCustProp.Add3 "Stocksize", swCustomInfoText, StockSize, 1 'Voeg de laatste waarden toe
U voegt alleen uw eigenschap "Stocksize" toe in het tabblad Aanpassen, u moet deze ook toevoegen in de andere tabbladen met behulp van de functie " GetConfigurationNames " die u hier kunt vinden. Hier vindt u een voorbeeld om de configuraties op te sommen.
Vriendelijke groeten
3 likes
Bedankt D.roger, ik vond deze macro op dit forum, ik weet niet hoe gewijzigd,
kun je het me uitleggen met foto's indien mogelijk
Hallo
In dit geval zal het niet gemakkelijk zijn!!
Voordat je begint met het maken van macro's zou het goed zijn om een beetje te oefenen op de VBA-taal, dus ik zal je hetzelfde antwoord geven dat ik je al eerder gaf op een andere discussie:
" Voordat ik aan VBA Solidworks denk, denk ik dat je al geïnteresseerd moet zijn in de programmeertaal zelf om te begrijpen hoe het werkt, er zijn een heleboel cursussen die al kunnen helpen om aan de slag te gaan, zoals HIER of HIER, ja het is voor Excel, maar het maakt niet uit, de filosofie is hetzelfde: objectgeoriënteerd programmeren. Dan en alleen dan kunt u geïnteresseerd zijn in de Solidworks-specifieke API's op de online help direct hier. "
Nu vraag je ons om een specifieke ontwikkeling voor je te maken, wat voor mij niet het doel van het forum is, je Solidworks reseller kan het net zo goed voor je doen.
Vriendelijke groeten
3 likes
Er is de visualisatiekubusfunctie die misschien de gevraagde gegevens zou kunnen leveren zonder een macro te doorlopen.
Een inspanning op spelling/grammatica zou op prijs worden gesteld. Het is eenvoudig om het antwoord op een tekstverwerker te schrijven, een spelling-/grammaticacontrole uit te voeren en vervolgens het gecorrigeerde antwoord in het forum te plakken.
4 likes
Hallo d.roger
Zoals ik al zei op de advertentie van de macro ben ik het niet die ontwikkelde, ik heb gedownload van dit forum, bedankt voor je moeite,
Fijn weekend.