Een component TOOLBOX-stijl maken

Hoi allemaal.
Ik wil graag een component maken (een ALU-profiel) waarvan ik alleen de lengte hoef in te voeren wanneer ik het in een assemblage plaats.
Ik doe dit momenteel met een familie van onderdelen, maar ik moet bij elke lengte een configuratie maken, het is een beetje zwaar.
Is het mogelijk om dit soort componenten te maken?
Dank u voor uw antwoorden.

De eenvoudigste manier is om een profiel in uw bibliotheek te maken, deze naar uw assembly te slepen, vervolgens met de rechtermuisknop virtueel te klikken en vervolgens de lengte te wijzigen.
Het onderdeel wordt hernoemd naar [Copy Bible Part] in plaats van Bibli Part en wordt gekoppeld aan de assembly, maar de link naar het bibliotheekgedeelte wordt verbroken (onafhankelijk deel).
Als je een andere lengte nodig hebt in dezelfde assemblage, begin je bij het bibliotheekgedeelte en sleep je opnieuw en maak je vervolgens virtueel.
https://help.solidworks.com/2020/French/SolidWorks/sldworks/c_VC_Virtual_Components_Overview.htm

2 likes

Hallo

Afhankelijk van uw behoeften past de functie van mechanisch gelaste elementen misschien beter bij u.

1 like

Hallo @tous
Als het voor Toolbox is, is het mogelijk om aangepaste elementen toe te voegen

2 likes

En kun je aangeven hoe lang de profielen zijn die je wilt? Daar ben ik erg in geïnteresseerd!!

Ik denk dat ik heb ontdekt hoe ik een gedrag kan hebben dat vergelijkbaar is met dat van Toolbox
1, het creëren van profielsectieconfiguraties.

2, Het maken van een lengte eigenschap

3, wijst de uitdrijving toe aan de eigenschap en kiest alle configuratie

4, Het bestand toevoegen aan de toolbox

5, het toewijzen van een PRP (dezelfde naam als de aangepaste PRP), controleer de opties,

6, Tussenvoegsel in assemblage

2 likes

Leuke techniek wel, als hij elke keer dat hij het zo vaak gebruikt een config toevoegt, kan het onderdeel erg zwaar worden.

Bedankt @Lynkoa15 voor deze kleine tutorial.
Ik heb alles gedaan zoals je zei, maar zodra ik de LENGTE 50 afmeting wil veranderen, gebeurt er niets.

Het invoerveld voor de LENGTH-dimensie wordt geel.

Heeft u een oplossing?

Helemaal mee eens voor de configuraties,

Ik denk dat je de eigenschap in het algemene tabblad hebt aangegeven, het is nogal configuratie-specifiek

Ook alle config hier

@Lynkoa15
Ik heb het opnieuw geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet... snuffelff
Ter info, ik zit in 2021 SP5.1-versie.
1 - Creatie van het onroerend goed

2 - Alle configuraties

HIER

Bijgevoegd is mijn testonderdeel vernieuwd in sw18
TEST_PRT.zip (48.6 KB)
(kleine precisie, de lengtevisualisatie wordt gezien na validatie, niet alleen door de waarde te wijzigen)

Het werkt perfect met uw onderdeel. Ik ga kijken naar het waarom en hoe.
Dank u voor uw hulp. Goed hoor.

1 like