Creëer een volumelichaam en verander het in onderdelen

Hallo

Om tijd te besparen, wil ik graag een volume maken en vervolgens vanuit dit volume onderdelen hernoemen naar onderdelen

Mogelijk of niet?

Ik denk dat ik dit heb gezien bij SpaceClaim, maar bestaat het bij SW

Bij voorbaat dank

Hallo

ja het is mogelijk sinds Solidworks 2012, zie bijgevoegde links:

http://help.solidworks.com/2012/French/solidworks/sldworks/Split_and_Save_Bodies.htm

Of door te doen wat je wilt zonder de functies samen te voegen en door configuraties te maken met behulp van de delete/keep body functie in insertion==>functies en vervolgens verwijderen/behouden om de functies te verwijderen volgens de configuraties die je wilt doen....

1 like

Maar voor de functie verwijderen/behouden van het lichaam weet ik niet vanaf welke versie het beschikbaar is. 2015 of 2016....

1 like

Hallo, ik heb Solidworks 2015 en ik heb al de functie voor het verwijderen/behouden van de body.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Ja, gebruik gewoon de split body-functie met het menu:

Voeg -> -> Split-functies in.

Er moeten eerst schetsen worden gemaakt die zullen worden gebruikt voor het snijden van de lichamen.

Wijzig vervolgens de naam van de resulterende volumelichamen en maak configuraties en/of weergavestatussen. :-)

1 like

Hallo

U kunt automatisch een assemblage maken van een onderdeel met meerdere carrosserieën, uw onderdelen zijn afhankelijk van het originele onderdeel (degene met alle schetsen) en kunnen alleen worden gewijzigd om een associatie tussen hen te behouden (u moet natuurlijk de functie "lichamen opslaan" onder uw wijzigingen in de boom vervangen).

1/ Klik met de rechtermuisknop in de boom van uw kamer --> toon verberg de objecten van de boom --> toon de volumelichamen

2/ In de boomstructuur van uw kamer --> klik met de rechtermuisknop op de "map" volumelichamen en selecteer de hoofdlichamen opslaan

3.1/ Vink de vakjes aan die overeenkomen met de  stukken die u wilt opnemen / hernoem ze en kies  de opnamelocatie

Belangrijk: Munten mogen niet dezelfde naam hebben als de originele en u moet het vinkje weghalen bij "absorberen ... " en "propageren... "

3.2/ Als u een assemblage wilt maken, klikt u op bladeren en slaat u uw bestanden op.

Met deze methode kun je gesplitste delen opslaan (zoiets denk ik), de onderdelen hebben geen schetsen en functies  in hun bomen.

Het is heel praktisch om een studie uit te voeren met relaties tussen verschillende kamers, je hebt maar één kamer om aan te passen als dat nodig is. Aan de andere kant, om een kopie te maken, verdient het de voorkeur om een samenstelling mee naar huis te nemen om de juiste links te behouden. 

Anders werkt de "delete/keep bodies"-functie die bij verschillende configuraties wordt gebruikt ook heel goed.

doc2.docx
3 likes

Hallo

Bedankt allemaal, ik zal deze verschillende oplossingen testen en zal niet nalaten u te informeren.

Fijne dag

Meerdere juiste antwoorden!

Die van @a. Leblanc lijkt mij een antwoord op de vraag