Maak een elleboog van 2 mm dik en vouw deze uit

Hoi allemaal;

Ik wil een 2 mm dikke elleboog maken en deze uitvouwen in solidworks 2014

Om dit te doen, moet u dus de functie voor geveegd gevouwen plaatwerk gebruiken.

Maar je tube moet worden geopend zodat hij zich kan ontvouwen.

Ik voeg over 2 minuten een foto toe

Dus vreemd genoeg kan ik een ronde buis niet meer reproduceren in uitgeklapt.

Dus ik speelde een beetje vals en in plaats van een ronde buis, nam ik een veelhoek met veel facet, wat het dichtst in de buurt komt van een buis.

Dus tekende ik deze veelhoek op het vlak aan de rechterkant, en tekende vervolgens de baan op het vlak van de voorkant.

Vergeet niet de veelhoek te openen en start vervolgens de functie voor geveegd gevouwen vel.

Vink het vakje "Cilindrisch/conisch lichaam" aan en selecteer de veelhoekige lijn die langs het pad buigt.

tue.png

Bart, in plaats van een cirkelvormig traject te volgen, heb je getest met een segement constitutieve tajector?

1 like

Nee, maar in dit geval moet u het open ronde profiel als traject kiezen en de buisbaan als profiel selecteren.

Ik laat je de eer en het voorrecht om het te proberen =)

Hallo, werkend in HVAC (HVAC), hebben onze ellebogen precies de configuratie van degene die door @NID is afgebeeld. CAD.

Ze zijn gemaakt van segmenten met gevouwen randen en niet uit één stuk.

Cdt

Joss

1 like

Nn meneer Brat...

dat is niet wat ik wil, helaas wil ik het formaat ontwikkeld krijgen voor de fabricage en dan elke hoepel rollen en uiteindelijk lassen...

NB: de diameter is 240

In dit geval moet je een buis maken op de manier zoals beschreven door bart.

Maar gewoon op een scheiding en doe de hoeksnede aan de uiteinden, en je krijgt de ontwikkeling van elke sectie.

1 like

Persoonlijk zou ik twee loodrechte vlakken doen waarop je de profielen van je buis tekent, je verbindt ze door een kwart cirkel en vervolgens 4 andere vlakken georiënteerd op 11,25°, 33,75°, 56,25° en 78,75° waarop je ook het profiel van je buis tekent met je kwart cirkel als middelpunt.

Zodra dit is gebeurd, maakt u vegen die u afzonderlijk uitvouwt, u krijgt uw vijf stukken plaatwerk uitgevouwen en u past hun breedte aan op basis van de millimeters die door uw las worden opgegeten.

EDIT: natuurlijk moeten de profielen van je elleboog open zijn

Cdt

Joss

2 likes

+1 Joss !!

2 likes

Van mijn kant, als ik het goed begreep, zou ik het in 4 stukken doen (2 identiek voor het einde en 3 identiek voor de binnenkant) Ik stuur je dit.

2 likes

Van mijn kant, als ik het goed begreep, zou ik het in 4 stukken doen (2 identiek voor het einde en 3 identiek voor de binnenkant) Ik stuur je dit.

1 like

Oh ja, en voor de goede orde, over het algemeen komt de straal van de as van je elleboog overeen met de diameter van je elleboog.

(In principe maak je voor een elleboog van Ø240 een kwart cirkel met een straal van 240 mm!)

1 like

Hallo

Als u een Axemble-klant bent met het MyCadService-aanbod, bestaat dit type elleboog in de bibliotheken die door AXEMBLE worden aangeboden.

@+

2 likes

Zou dat overeenkomen? 

Ter informatie, het is in SW2014-formaat. Ik heb zojuist een voorbeeld gegeven. Om het opnieuw te doen als dat klopt.

test_tube.rar
1 like

Zie deze tutorial 

https://m.youtube.com/watch?v=VU8EjtD6Tgk

https://m.youtube.com/watch?v=4lThDl9txzo

@+;-))

3 likes

Nou, ik snap het goed.

Nou, normaal gesproken zou het bij je moeten passen.

=)

Edit: Aan de andere kant, als u wilt dat uw plaatwerkranden onder een hoek staan, kan Solidworks 2014 dit niet aan.

depliage_tube_cintree.sldprt
1 like

Hoi NID. CAD

Ik ben een beetje laat, maar hey.

Als u alleen de lengtes van uw onderdelen wilt laten snijden, is niets eenvoudiger:
Als je wilt zoals je tekening, betekent dit in 3 delen + 2 kleine onderdelen, of 4 delen (2klein deel samen is een grote waard, het is wiskundig)
Voor een hoek van 90° is het 90/4= 22,5° dus 3 delen op 22,5° en 2 kleine op 11,25°
Na voor je makkelijke lengte: 
Zoals een collega al zei, heb je minimaal een straal van 240 mm nodig.
Als we ons op de neutrale vezel van uw buis plaatsen, zitten we op een straal van 360 mm  (240 mm + 240/2 mm (straal van uw buis))
Daarna is het wiskundig, tangens 11.25=X/360 dus X=tan11.25*360 

====> Korte Lengte=71.608mm

====> Lange Lengte=143.216mm (Korte Lengte*2)

Dat is de theorie, maar in de praktijk ziet het er zo uit:
Op je tube neem je je krijt (of je marker) en trek je je twee lijnen over de boven- en onderkant van je tube.
Je neemt je valse vierkant en je tekent je eerste hoek op 78,75° (90-11,25) en je snijdt.
Op het punt waar de bovenrand en je hoek elkaar kruisen, tel je 143,2 mm (gevonden door de berekening) min 2 mm omdat je moet anticiperen op je laspunt (daar stopt de theorie...) dus 141,2 mm, je draait je vierkanten om, je tekent (dus je hebt je hoek van 22,5 (2*11,25) en je snijdt.
Je begint opnieuw totdat je je drie stukken hebt
Je laatste nummer, wat er ook gebeurt, staat op 11,25°, dus het is perfect.

Van daaruit denk ik dat je de procedure kent die je moet volgen...

Dit is waar je het verschil moet maken in realiteit en virtualiteit. Het is leuk om computerondersteund ontwerp te doen, maar als je een goede ingenieur of technicus wilt zijn, vergt het oefening...

Succes

PM

1 like