Een plaatwerkelement maken

Hallo allemaal.

Ik ben bezig met het tekenen van een kwartdraaiende trap met een centrale stringer, ik begon met het maken van een schets met een rechthoek (binnenkant) in het midden, vervolgens een helix / spiraal die door het midden van de rechthoek gaat en vervolgens een veeg te maken.

Ik zou met deze schets vier plaatwerkelementen (de vier zijden van de rechthoek) willen maken om ze te kunnen uitvouwen, maar dat lukt me niet. Ik probeerde randen of andere dingen om te zetten in 3D-schetsen, om er te komen, maar niets...

Kun je me alsjeblieft helpen met de procedure die ik moet volgen om vier plaatwerkelementen te maken voor de vier lege plekken van de rechthoek.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Vriendelijke groeten
1559487738175124375797283467841.jpg

Hallo

U moet 4 configuraties van uw stringer maken. Linkerkant + rechterkant, boven- en onderkant en doe materiaalverwijderingen om alleen te hebben wat je nodig hebt, converteer dan elke configuratie naar plaatwerk met de functie voor het omzetten naar plaatwerk of plaats een vouw en daar zou het moeten werken.

2 likes

Hallo ac cobra, allereerst bedankt voor je antwoord

Hallo ac cobra, allereerst bedankt voor je antwoord

Het is me gelukt om de blanks te maken met de functie 'geveegd materiaal' , maar nu blijft mijn probleem de conversie naar plaatwerk. Als ik de twee boven- en onderranden van dezelfde blanco omzet in een 3D-schets, en ik maak een 'overgangsvouw', dan ontstaat er dezelfde blanco om te ribben. Heeft u alstublieft een oplossing? Bij voorbaat dank.

Probeer de dikte te veranderen zonder, er moet iets omgekeerd zijn, het is een selectievakje.

1 like

[HS aan]

Hallo @ac Cobra en @aux regelmatige bijdrager

Ik denk dat we een tutorial moeten maken met de titel "HOE EEN GOED ANTWOORD AAN TE WIJZEN"

Of op een meer literaire manier: "Van het goede gebruik van de mogelijkheid die genadig wordt aangeboden om een donateur zonder kosten te eren wanneer hij genereus, in een positieve geest, een elegante en onberispelijke oplossing geeft"

Vriendelijke groeten

[HS /Uit]

4 likes

[HS aan]

Hallo Zozo_mp,

het bestaat al, het is de Help-knop op de startpagina en dan de tutorial "Hoe maak of volg vragen op het Lynkoa-forum"

Vriendelijke groeten

[HS /Uit]

3 likes