Hallo
Is het mogelijk om vanuit Autocad een Excel- of CSV-bestand te maken van een reeks punten met X-, Y- en Z-coördinaten?
Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest in mijn verzoek
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden
Xavier
Hallo
Is het mogelijk om vanuit Autocad een Excel- of CSV-bestand te maken van een reeks punten met X-, Y- en Z-coördinaten?
Ik hoop dat ik duidelijk ben geweest in mijn verzoek
Bij voorbaat dank voor uw antwoorden
Xavier
Verschillende mogelijkheden, afhankelijk van het aantal steken en de herhaling van de taak:
- een macro
- Selecteer de punten, gebruik de opdracht Lijst, kopieer en plak
Hallo
Er is de functie "_dataextraction" waarmee u dit en nog veel meer kunt doen:
- Tabblad "Invoegen", groep "Koppelen en extraheren", knop "Gegevens extraheren",
- Pagina 1 : Radioknop "Maak een nieuwe gegevensextractie", "Volgende >",
- Je slaat het "DXE" sjabloonbestand op (ik weet niet echt waar het voor dient),
- Pagina 2 : U heeft de keuze tussen 2 opties :
- Ofwel laat je "Tekeningen/set vellen" aangevinkt, maar ik raad je aan om alleen je tekening open te hebben,
- Ofwel vink je het keuzerondje "Selecteer objecten in de actieve tekening" aan, dan klik je op de knop aan het einde van de regel om je punten te selecteren,
- "Volgende >",
- Pagina 3 : U vinkt de vakjes aan van de objecten waarin u geïnteresseerd bent (niet noodzakelijkerwijs alleen de punten), "Naar aanleiding van >",
- Pagina 4 : U schakelt de vakjes "Tekening", "Algemeen" en "3D-visualisatie" uit in het rechterframe (filtering), vervolgens controleert u de X-, Y- en Z-posities aan de linkerkant, "Volgende >",
- Pagina 5 : (niet getest) "Volgende >",
- Pagina 6 : U vinkt het vakje "Gegevens uitvoeren naar een extern bestand (.xls .csv .mbd .txt)" aan, vervolgens klikt u op de knop "..." om het bestandspad "Volgende >" te geven,
- Pagina 8 : "Einde"
Met deze functie kunt u nog verder gaan door deze nader te bestuderen !
Daar ga je.
Dank u voor uw antwoord,
Ik zal later kijken of mijn CSV-bestand bruikbaar is voor wat ik nodig heb.
Ik ken deze manipe al een korte tijd om metingen te doen op autocad,
Ter informatie, op pagina 5 moet u alles uitvinken voor de hoeveelheden, want als u twee polylijnen van dezelfde lengte heeft, telt deze maar één mee tijdens de berekening
Dank u voor uw antwoord