Een oppervlaktegroep maken

Hallo

Een kleine vraag van praktische aard.

Is het mogelijk om onder SW 2014 een oppervlaktegroep te maken (zoals de sets onder Abaqus) om ze allemaal tegelijk te kunnen selecteren bij het toepassen van inspanning?

Hier moet ik druk uitoefenen op een binnenvolume, dus het is een beetje een gedoe om alle gezichten te selecteren door delen te verbergen en ze vervolgens weer te laten verschijnen;)

Bedankt

Marty

Hallo

Ik weet niet zeker of ik alle nuances van je vraag heb begrepen, maar zou een oppervlakteverschuiving van 0 mm geschikt kunnen zijn?

Laat het me uitleggen: ga van jouw kant naar Invoegen/Oppervlak/offset. Van daaruit selecteert u de gezichten die u wilt groeperen en kiest u een waarde van 0 mm. Door te valideren krijg je een oppervlaktelichaam dat al je gezichten groepeert.

Zou dit geschikt kunnen zijn?

Zie voorbeeld

surface.sldprt
1 like

Hallo

In 2015 is het een van de noviteiten, om een selectiegroep aan te kunnen maken.

Probeer anders  het selectievenster te gebruiken door het gezichtsfilter te activeren.

@+

2 likes

Bedankt voor de antwoorden.

Kortom, ik ben op zoek naar een "virtueel" oppervlak dat verschillende vlakken van verschillende onderdelen groepeert om ze allemaal met een enkele klik te kunnen selecteren.

Helaas kan ik geen oppervlakteoffset gebruiken omdat ik in een assemblage zit en niet in een onderdeel.

En voor het gezichtsfilter werkt het ook niet, want het is om er druk op uit te oefenen, dus tijdens de selectie wordt er al alleen met gezichten rekening gehouden.

Dus waarom zou je in deze assemblage geen nieuw stuk maken dat je virtueel maakt?

Invoegen/Component/Nieuw onderdeel. U bewerkt dit deel in context (met externe verwijzingen) en u verschuift de vlakken van de componenten waarin u geïnteresseerd bent met 0 mm.

Wat denk je?

screenshot1755.jpg
1 like

Geen gek idee;)

Ik heb het geprobeerd, maar ik kan dit "offset-oppervlak" niet selecteren bij het kiezen van gezichten voor de toepassing van gezichten =/

Ik heb geen oplossing, maar om de Schmilblik vooruit te helpen, is het geen groep oppervlakken maar een groep gezichten.

Oppervlakken en vlakken zijn 2 verschillende soorten entiteiten in SW.

1 like

Bevindt u zich in deze context in de uitgeverijsector?

Is het de selectie van gezichten die niet werkt, of is het de functie "offset-gezichten" die grijs wordt weergegeven?

Als u alleen de gezichten niet kunt selecteren, controleer dan of de optie/knop "Geen externe referentie" NIET is ingeschakeld (zie afbeelding). Als de knop wordt ingedrukt, kunt u geen externe referenties selecteren.

Als het nog steeds niet werkt, maak ons dan een volledige SW-zeefdruk, we kunnen het probleem zien (u kunt uw onderdelen in het grafische venster verbergen als er een privacyprobleem is)

screenshot1756.jpg

Nee, het is oké, dankzij jouw hulp ben ik erin geslaagd om mijn stuk te maken, dat is de reeks gezichten die ik wilde groeperen.

Het probleem is nu dat ik dit deel in de simulatie niet kan selecteren om mijn inspanningen op toe te passen.

1 like

Hallo

Als u een specifieke kleur aan uw groep toewijst, is het mogelijk om deze opnieuw te selecteren met behulp van de displaymanager.

Groetjes

capture.png
2 likes

Geweldig bedankt DTS het werkt;)