Ik vertrouw nog steeds op de kennis van de gemeenschap.
Ik ben momenteel bezig met het maken van een stuk in créo 2 met een herhaling aangedreven door een tafel, het is een beetje complex met gladstrijken en de herhaling is op een bol.
Het probleem is dat mijn schetsen in herhaling bewegen en reconstructiefouten veroorzaken.
Hoezeer ik mijn schetsen ook op verschillende manieren beperk (beperkingen, ref,...), er is er altijd een die verandert.
Dus ik wilde weten of het, net als in autocad of solidworks, mogelijk was om blokken of groepen te maken om mijn schetsen te bevriezen en te voorkomen dat ze tijdens de repetitie bewegen.
Het is inderdaad een herhaling van een groep functies (vlakken, schetsen, gladmaken, afronden, extrusies).
De herhaling creëert zoveel nieuwe functies en de gemaakte schetsen komen niet overeen met de oorspronkelijke schets, deze is ofwel omgekeerd (ondersteboven) of bogen veranderen en vervormen de schets, streken bewegen.
Ik probeerde mijn schets op verschillende manieren te beperken, de afmetingen en geometrie te vergrendelen, mijn referenties te veranderen, de dimensie te veranderen, maar niets hielp.
Daarom wilde ik een blok of een object maken om ervoor te zorgen dat de geometrie van mijn schets niet veranderde.
Ter informatie, door te proberen, ben ik erin geslaagd mijn stuk te maken, maar het is meer een kwestie van geluk dan beheersing van de software.
Dus voor de toekomst, is het mogelijk om blokken in creo te maken om een schets permanent te bevriezen?
Nogmaals bedankt. Fijn weekend.
PS: Ik kon geen zeefdruk maken van het probleem vanwege vertrouwelijkheid (product ontwikkeld, geproduceerd en alleen gebruikt door mijn klant).
Persoonlijk vermijd ik groepsrepetities omdat ik altijd tegen dit soort problemen ben aangelopen. Dus ik doe de herhalingen functie voor functie of ik gebruik de meetkunde herhaling:
Deze functie herhaalt alleen de geometrische vorm en niet de gekoppelde verwijzingen