Hallo, we willen onze technische bestanden van de PDM uitbesteden, zodat het hele bedrijf de bestanden van deze documentatie kan raadplegen en bijwerken zonder de PDM te doorlopen, daarom willen we graag snelkoppelingen naar deze mappen kunnen maken vanuit de PDM (naar gedeelde netwerkpaden ) die overeenkomen met de map van elke case voor degenen die met de PDM werken.
Omdat Windows-snelkoppelingen (".ink"-bestand) niet werken in de PDM, had ik het idee om een virtueel bestand te maken en in de gegevenskaart van dit bestand alleen een klikbare knop met een "Command String" toe te voegen.
Op dit moment werkt het door als een string toe te voegen : "C:\WINDOWS\explorer.exe /n,/e,chemin_du_dossier", (zonder de aanhalingstekens) nu wil ik de variabele "chemin_du_dossier" toevoegen, maar ik weet niet of er een syntaxis bestaat om een variabele toe te voegen aan deze command string?
Klopt mijn resonantie en is het daarom mogelijk om een variabele in deze keten toe te voegen of is er een andere, effectievere oplossing voor mijn probleem?
Bij voorbaat dank voor uw verduidelijkingen.
Julia
Let op: in Windows is het niet "ink" maar "lnk" = LNK
Ja inderdaad, kleine typefout.
Hallo
Bij mijn weten niet mogelijk. U moet uw wederverkoper raadplegen als zij de mogelijkheid hebben om een stuk code voor u te ontwikkelen om te doen wat u wilt.
Anders is de enige manier om het pad in een tekstveld met de hand te genereren en vervolgens iedereen in rekening te brengen om het te kopiëren/plakken in Windows Verkenner.
Thuis hebben we min of meer hetzelfde probleem.
We starten automatisch 2 printopdrachten wanneer het plan is goedgekeurd: één die de pdf in de kluis genereert en de andere die de pdf genereert op een netwerklocatie.
Gezien de organisatie van onze pdf's buiten EPDM was het niet mogelijk om automatisch een padnaam te genereren.
Pas op dat er geen miljarden variabelen zijn die aan de padnaam kunnen worden toegevoegd (in het bijzonder kunt u de aangepaste variabelen niet plaatsen, althans niet onder EPDM 2015)
Het is mogelijk om link-achtige functionaliteit aan te maken in PDM Pro door gebruik te maken van dispatch.
Maak eerst een bestand dat het pad in een eigenschap op de gegevenskaart bevat.
Maak vervolgens een verzendactie die deze eigenschap verzamelt en 'Shell Execute' gebruikt met de volgende instellingen:
Werkwoord = Open
Bestandsnaam = %uw padvariabele% <vergeet a.u.b. niet de uitgang '\'>
Parameters: <niets>
Nu kunt u met de rechtermuisknop op uw 'link'-bestand klikken, uw verzendactie uitvoeren vanuit het menu en taa daa! U hebt de linklocatie geopend. Ja, het is meer werk dan een Windows koppeling, maar het is mogelijk.
Hallo en sorry voor de vertraging, ik had al een tijdje niet naar mijn probleem gekeken, maar bedankt voor je oplossing @David, het werkt heel goed, ik moest alleen de Dispatch-add-in toevoegen die niet in onze PDM was geïnstalleerd.