Hallo
Tegenwoordig gebruik ik de functie "Hulp bij het boren" / "Oud boren" / "Losse kop met platte bodem" om mijn gaten met de gewenste geometrie te definiëren. Solidworks biedt niet aan om gaten van het type "Oud boren" als favorieten op te slaan. Aangezien deze boorgeometrie in alle standaarden ontbreekt, is het voor mij ook onmogelijk om deze te creëren door een bestaande standaard in de Toolbox te kopiëren.
Het systematisch definiëren van gaten probeer ik te vermijden via een slimme functie of een nieuwe boorstandaard in de Toolbox.
Hoe te werk te gaan bij dit soort problemen.
2021-04-07_13h40_02.png
Hallo;
Ik vind het vreemd om geen nieuwe definitie in Toolbox door te nemen, maar het zou op de lange termijn de minst gecompliceerde zijn...
Ik zal ook de "Smart" -functies vermijden
Naar mijn mening blijven alleen de functies van de bibliotheken over (niet geweldig in dit geval)
of het menu "Geavanceerd boren" (invoegen/functie/geavanceerd boren...) zou u uw boren als favorieten moeten kunnen opslaan.
Vriendelijke groeten.
1 like
Hallo
De boorfunctie is niets meer of minder dan een schets in combinatie met een materiaalverwijderingsfunctie.
Maak gewoon een blok en plaats het blok waar je maar wilt.
De oproep van het blok is heel eenvoudig, aan de andere kant vereist het om met de hand "verwijdering van materiële revolutie" te doen, maar het is niet slechter dan een schets met verwijdering van materiaal.
De macro-azen zouden je moeten kunnen helpen de functie te automatiseren. (Ik weet niet hoe ik een macro te maken)
Vriendelijke groeten
Hallo
Heb je geprobeerd een favoriet te maken vanaf een "Frezen" waaraan je een aangepaste kopspeling en afmetingen toevoegt?