Een schuin vlak maken voor een vormsnijpunt

Hallo

Ik ben op zoek naar een schuin vlak, in feite een oppervlak dat uit de "voorkant", "rechts", "links" vlakken komt enz... Simpel gezegd, ik heb een uitgehold blok met een bepaalde vorm aan één kant, en ik wil dat uithollen op een schuin vlak stoppen. Ik plaats het document voor meer duidelijkheid. Bij voorbaat dank!

Deel 3.SLDPRT

als ik het goed begreep 

Je maakt een plan door je 3 eindpunten van je 2 lijnen te nemen

Maak een schets (oranje) op dit vlak 

Nadat u een schets (groen) op de achtergrond hebt gemaakt, converteert u  functies

Neem op de oranje schets met behulp van het oppervlaktegereedschap het gereedschap Plat oppervlak

Hervat de schets (groen)  van de baasextrusiefunctie aan de oppervlakte

Na het verbergen van het oppervlak 

Dat is alles

@+ ;-)

1 like

Eenvoudiger, u maakt het plan zoals gt22

Maak een schets (groen) op de  achtergrond Entiteiten converteren, zie GT22

Hervat schets (groen)  Boss Extrusion-functie naar Surface, selecteer het vliegtuig

2 likes

Let op, afhankelijk van de SW-versies

je moet een oppervlak creëren

Extruderen naar vlak werkt niet op alle versies

@+

1 like

Hallo

Ik sluit me aan bij mandrake en gt22, maak je hellend vlak op de 1e plaats en pas dan verwijder je het materiaal naar het oppervlak of vlak volgens je versie van SW. Eenvoudiger kan het niet.

Kleine opmerking, het is niet nodig om een rechthoekige driehoek te maken, alleen een lijn van 45° en x mm van het onderste deel (of de bovenkant, afhankelijk van uw behoeften) idem voor de 2e, behalve dat er geen hoogtezijde nodig is zoals u deed toen u zich vastklampte aan de 1e schets.

De afstand van je 2 hoekpunten heeft geen invloed op de positie van het vlak (de 3e is gemeenschappelijk).

1 like

Bedankt voor je hulp (nogmaals). Zeer eenvoudige oplossing, we moesten er even over nadenken^^